تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی راهکارهای درمانی عارضه آترواسکلروز

کاهش خطر فشارخون بالا کاهش پلاک عروقی کارنیتین بیماری قلبی بهبود سلامت عروق آرژنین

برای درمان عارضه آترواسکلروز برخی مکمل های دارویی از جمله کارنیتین و آرژنین را می توانیم استفاده کنیم ،مصرف این داروها موجب از بین بردن کلسترول بد در خون شده و گردش خون در بدن را بهبود می بخشد . بیماری آترواسکلروز باعث کندشدن سرعت گردش خون و بالابردن ریسک حمله قلبی و سکته مغزی در مبتلایان خواهد شد .

آترواسکلروز پیشروی پلاک در طول دیوارهای عروق است. پلاک می تواند موجب باریک شدن و سفتی رگها، ایجاد مقاومت نسبت به جریان خون و تاثیر گذاشتن بر انتقال اکسیژن و سایر موادمغذی در سراسر بدن شود. همچنین این امر خطر بروز سکته، بیماری قلبی و حمله قلبی را افزایش می دهد. یک رژیم غذایی سرشار از چربی و کلسترول می تواند موجب افزایش سطح کلسترول در خون شود که با تجمع در عروق خونی باعث توسعه ی پلاک خواهد شد. تغییرات رژیمی نیز می تواند باعث بهبود آترواسکلروز شود، به طوریکه تعدادی از اسیدهای آمینه در کمک به کاهش پلاک عروقی ممکن است موثر باشند. همچنین قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

کارنیتین

براساس مطالعه منتشر شده در مجله امریکایی تغذیه بالینی، مصرف اسیدآمینه ال کارنیتین تاثیر بالقوه ای در بهبود لیپوپروتئین با چگالی بالا و کاهش تری گلیسرید در جریان خون دارد. لیپوپروتئین های با چگالی بالا یا HDL، کلسترول نوع خوب به حساب می آیند. این لیپیدها علاوه بر حذف کلسترول نوع بد از خون در کمک به کاهش پلاک از دیواره عروق نیز نقش دارند. تری گلیسرید نیز فرمی از چربی است که موجب آسیب رسانی به عروق می شود. سطوح بالای تری گلیسرید نیز منجر به سخت شدن عروق و محدود کردن جریان خون خواهد شد. همچنین مصرف مکمل ال کارنیتین ممکن است در کمک به بهبود سلامت عروق، کاهش خطر فشارخون بالا، بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته موثر باشد.

آرژنین

براساس مطالعه منتشر شده در آکادمی ملی علوم در ایالات متحده، آرژنین می تواند در کمک به پاکسازی عروق موثر باشد. این مطالعه که بر روی موش ها انجام گرفت نشان داد که ال آرژنین در زمان ترکیب با ال سیترولین و آنتی اکسیدان ها می تواند مانع از پیشرفت آترواسکلروز شود. همچنین ترکیب موادمغذی باعث آرامش عروق خونی شده که در بهبود جریان خون نیز موثر است.

نسخه

ارسال شده در 23 فروردین 1396 توسط خانم فردوس فرد با موضوع قلب و عروق



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی راهکارهای درمانی عارضه آترواسکلروز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..