تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشپزی کردن برای کودکان مفید است

علاقه کودک به آشپزی آموزش آشپزی به کودک آشپزی کردن کودکان

آشپزی کردن، جز علاقه مندی های بسیاری از کودکان است، بچه ها دوست دارند در کنار مادرشان در حین آشپزی کردن بایستند و گاهی هم قسمتی از کار را آنها انجام دهند. محققان بر این باورند که این کار می تواند تاثیرات بسیار خوب و مثبتی رو سلامتی روانی کودکان داشته باشد. در ادامه با دکترسلام همراه باشید.

بسیاری از کودکان به آشپزی علاقه دارند و از آشپزی همراه با بزرگسالان لذت می‌برند. توجه داشته باشید که تشویق کودکان به این کار و فرصت دادن به آنان برای یادگیری استفاده از لوازم آشپزخانه، روند مستقل شدن کودکان را بهتر پیش می‌برد. بنابراین، دفعه بعدی که فرزندتان برای کمک در آشپزی نزد شما آمد، حتما روش استفاده از ابزارهای مختلف را به او آموزش بدهید. پیش از هر چیز به فرزندتان درباره تفاوت بین ظرف‌های اندازه‌گیری جامد و مایع توضیح بدهید. کودک باید فنجان‌های اندازه‌گیری در سایزهای مختلف را ببیند و بداند که کدام فنجان‌ها برای مواد اولیه جامد یا پودری استفاده می‌شوند. آرد، شکر سفید یا قهوه‌ای، آرد ذرت و کره بادام‌زمینی، نمونه‌های مناسبی هستند که اندازه‌گیری را به کودک یاد می‌دهند. شما می‌توانید قاشق‌های اندازه‌گیری را به کودک بدهید و از او بخواهید که مقادیر مختلفی از مایعات یا مواد جامد را با کمک این ابزار اندازه‌گیری کند. به کودک بگویید که فنجان‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی دارای مقیاس‌های اندازه‌گیری روی بدنه، بهترین ابزارها برای اندازه‌گیری انواع مایعات مانند آب، شیر و روغن هستند. شما می‌توانید به کودک نشان بدهید که پُر کردن یک فنجان به‌طور کامل و حمل بی‌نقص آن تا کاسه یا قابلمه مورد نظر باید چطور انجام شود.

منبع : سلامتیسم

ارسال شده در 23 فروردین 1396 توسط کاربر دکترسلام با موضوع سلامت کودک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشپزی کردن برای کودکان مفید است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..