تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر رژیم‌های غذایی فاقد لبنیات برای سلامت استخوان‌ها

شیر

کارشناسان هشدار دادند رژیم‌های غذایی فاقد مواد لبنی می‌تواند همچون یک بمب ساعتی سلامت استخوان جوانان را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، انجمن ملی پوکی استخوان انگلیس در مطالعه‌ای اعلام کرد: یک پنجم افراد زیر ۲۵ سال میزان مصرف مواد لبنی را در رژیم‌های غذایی خود کاهش داده‌اند.

همچنین حذف محصولات لبنی به طور کامل از رژیم غذایی می‌تواند مضر باشد مگر اینکه مواد مغذی حذف شده جایگزین شود.

انجمن ملی پوکی استخوان انگلیس با مطالعه روی ۲۰۰۰ فرد بزرگسال از جمله ۲۳۹ فرد زیر ۲۵ سال و ۳۳۹ فرد ۲۵ تا ۳۵ ساله دریافتند که تقریبا ۷۰ درصد افراد ۱۸ تا ۳۵ سال در حال حاضر یا در گذشته تحت رژیم تغذیه‌ای بوده‌اند. همچنین از هر پنج فرد ۱۸ تا ۲۵ ساله یک نفر مصرف مواد لبنی را از رژیم غذایی‌اش حذف کرده یا میزان آن را به طور چشمگیری کاهش داده است.

شیر و خوراکی‌های لبنی همچون پنیر و ماست منبع غنی از کلسیم برای محکم شدن استخوان‌ها به حساب می‌آیند اما مشخص نیست چرا افراد جوان از مصرف لبنیات خودداری می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته پزشکان برای افراد بزرگسال مصرف ۷۰۰ میلی گرم کلسیم در روز توصیه می‌شود اما دختران و پسران بین ۱۱ تا ۱۸ سال به مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر رژیم‌های غذایی فاقد لبنیات برای سلامت استخوان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..