تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




36 میلیون خدمت در طرح وارنیش‌فلوراید‌تراپی سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان/ 89 درصد دانش‌آموزان کشور دندان پوسیده دارند

36 میلیون خدمت در طرح وارنیش‌فلوراید‌تراپی سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان/ 89 درصد دانش‌آموزان کشور دندان پوسیده دارند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز صبح در آغاز مرحله دوم وارنیش‌فلوراید‌تراپی در برنامه کشوری سلامت دهان و دندان مدارس ابتدایی که در دبستان پسر‌انه حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به کمک این طرح از آسیب‌های دندانی پیشگیری کنیم، اظهار داشت: باید به سلامت دهان و دندان توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایرانیان 35 تا 40 ساله حدود 12 دندان خراب دارند که این عدد بالایی است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته تعداد دندان‌های پوسیده در این رده سنی 4 بوده و نشان از توجه به سلامت دهان و دندان در سن 6 تا 12 سالگی در این کشورها است.

هاشمی خطاب به دانش‌آموزان در خصوص رعایت بهداشت دهان و دندان، گفت: شما دانش‌آموزان باید حداقل روزی 2 نوبت دندان‌های خود را مسواک زده و شیرینی و شکلات کمتر بخورید و بعد از مصرف شیرینی‌جات حتما مسواک بزنید زیرا در خمیر‌ دندان ماده‌ای به نام فلوراید وجود دارد که 45 درصد از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به 36 میلیون خدمتی که در طرح وارنیش‌فلوراید‌تراپی به کمک آموزش و پرورش ارائه شده، عنوان کرد: در طول روز مواد غذایی و بخصوص‌ شیرینی‌جات که روی شیار‌های دندان باقی می‌ماند و عامل پوسیدگی‌ دندان‌ها می‌شود و مراقبین سلامت در این طرح با قرار دادن مواد فلوراید از خراب شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کنند.

هاشمی افزود: در مرحله دوم وارنیش‌فلوراید‌تراپی که امروز آغاز می‌شود 7 میلیون ارائه خدمت اضافه شده و به کمک این طرح توانسته‌‌ایم میزان پوسیدگی دندان دانش‌آموزان را کاهش دهیم، سال پیش در مجموع 5 درصد دانش‌آموزان دندان سالم داشته و مشکل دندانی نداشته‌اند و این میزان امروز به 11 درصد رسیده اما متأسفانه 89 درصد دانش‌آموزان دندان پوسیده داشته و به عبارتی از هر 10 دانش‌آموز 9 نفر مشکل دندانی دارند.

وی عنوان کرد: در طرح وارنیش‌فلوراید‌تراپی در برنامه کشوری سلامت دهان و دندان مدارس ابتدایی 45 هزار نفر به عنوان مراقب سلامت آموزش دیدند تا در این طرح به دانش‌آموزان خدمت کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «36 میلیون خدمت در طرح وارنیش‌فلوراید‌تراپی سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان/ 89 درصد دانش‌آموزان کشور دندان پوسیده دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..