تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رباتی که مثل یک سگ کارایی دارد+ فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ Minitaur ربات هوشمندی است که به تازگی توسط چند مهندس دانشگاه پنسیلوانیا طراحی وساخته شده است. این ربات 40 سانتی متری با 4 پا‌ی خود درست شبیه یک سگ به نظر می‌آید و قادر است حرکات و وضعیت های خاص مانند عبور از مناطق صعب العبور، بالارفتن از پله، پریدن، بازکردن دستگیره درب و ردیابی را به راحتی انجام دهد.

مینی ‌چر 6 کیلوگرمی قادر است مسیری 7 کیلومتری را به سرعت طی کرده و از 6 مانع پرش کند. به گفته طراحان توانایی بالارفتن از درخت و توری‌های فلزی بلند نیز از جمله دیگر ویژگی‌های فوق العاده این ربات است. 

ربات فاقد دنده‌ است و موتور داخلی آن به عنوان سنسور سیستم عمل می‌کند. فنرهای داخلی به خوبی در حالت‌های مختلف تغییر وضعیت داده و انعطاف خوبی در بدنه سخت و فلزی آن ایجاد می‌کند. در مواقع بالا رفتن ساق‌های پا به صفحه زیری چسبیده و ربات را بصورت معلق در هوا نگه می‌دارد. 

سازندگان امیدوارند بتوانند بوسیله این اختراع کمک خوبی در زمینه امداد و نجات به مصدومین و مجروحین کنند. در فیلم زیر به خوبی می‌توانید عملکرد دویدن و بازشدن دستگیره توسط ربات را مشاهده کنید.

رباتی که مثل یک سگ کارایی دارد+ فیلم رباتی که مثل یک سگ کارایی دارد+ فیلم
برای دانلود اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

به گفته طراحان این ربات توانایی بالارفتن از درخت و توری‌های فلزی بلند را نیز دارا است. 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رباتی که مثل یک سگ کارایی دارد+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..