تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم اعتکاف در دانشگاه امیرکبیر!+تصاویر

تاریخ انتشار : سه شنبه 11 / 04 / 2017 مشاهده : 8 سایر خبرهای : مطالب گوناگون RSS اشتراک گذاری:

مراسم اعتکاف , اعتکاف بر دو نوع است. اعتکاف واجب که در این صورت شخص باید حتماً روزه‌دار باشد. البته روزه داشتن شرط لازم هر اعتکافی است.

مراسم اعتکاف

مراسم اعتکاف , اعتکاف، از نظر لغوی مصدر باب افتعال از «عکف» است، که به معنی درنگ کردن و ادامه دادن است. در دین اسلام، منظور از اعتکاف آن است که شخص به منظور عبادت در مسجد متوقف شود. اعتکاف کردن در صورت نذر بر شخص واجب می‌گردد.

انواع اعتکاف

اعتکاف بر دو نوع است. اعتکاف واجب که در این صورت شخص باید حتماً روزه‌دار باشد. البته روزه داشتن شرط لازم هر اعتکافی است. اعتکاف مستحب آن است که فرد بدون نذر یا عهد و قسم خود اقدام به این عمل بکند که در این صورت اگر تا سحر روز سوم در اعتکاف باشد، ادامه دادن آن تا آخر روز سوم واجب است و در صورت ترک آن، بر شخص واجب است که بعداً به جای آن معتکف شود.

زمان اعتکاف

مهم‌ترین ایام برای اعتکاف روزهای سپید (ایام البیض) (یعنی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم رجب) و یا ده روز آخر ماه رمضان است. البته فضیلت رمضان بیشتر است.

اما باید دانست که اعتکاف زمان اختصاصی ندارد و در هر زمانی می‌توان این عمل مستحبی را انجام داد و اوقات ذکر شده فقط زمان‌هایی است که فضیلت آن بیشتر است. تنها باید توجه داشت که اعتکاف ما در دو روزی که روزه در آن حرام است (عید فطر و عید قربان) قرار نگیرد.

مکان اعتکاف

بنابر روایت اعتکاف باید در مسجد صورت گیرد.

اعمال اعتکاف

۱) نیت ۲) توقف در مسجد جامع شهر یا مساجد چهارگانه معروف ۳ کمتر از سه روز نبودن اعتکاف ۴) روزه دار بودن معتکف در ایام اعتکاف

در ادامع عکسهایی از مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه امیرکبیر خواهید دید.

مراسم اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف

مراسم اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف

مراسم اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف

مراسم اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف

مراسم اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف

مراسم اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف

تسنیم – ویکی پدیا

مراسم اعتکاف در دانشگاه امیرکبیر!+تصاویر اخبار مرتبط :



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم اعتکاف در دانشگاه امیرکبیر!+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..