تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«شهید علم»؛ یادواره‌ای از شهدای علم و فناوری

یادی از شهدای علم و فناوری در نماز جمعهبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛
شهدای دانشمند هسته‌ای ایران، سند مظلومیت این سرزمین اسلامی هستند. دانشمندانی که با ویژگی‌های مشترک، اهداف هماهنگ و تلاش‌های مستمر در مسیر پیشرفت علمی کشور عزیزمان گام برداشتند و باعث ترس قدرت‌های استعماری جهان از تعالی جمهوری اسلامی شدند.

سِری کتاب‌های «شهید علم» روایتی جذاب و خواندنی از زندگی چند تن از شهدای دانشمند هسته‌ای کشور است که ما را با سبک زندگی و مجاهدت‌های این شهیدان والامقام آشنا می‌کند. دفتر اول از کتاب‌های «شهید علم» مربوط به شهید دکتر مجید شهریاری است. دانشمند عارف و استاد فرزانه‌ای که قبل از شهادتش عده‌ای او را خیلی خوب می‌شناختند.

آن‌هایی که وقتی خبر شهادت شهریاری را شنیدند، نفس در سینه‌هایشان حبس شد و در سینه ماند تا بغضشان بترکد و همراه با سیل اشک جاری شود. دفتر اول از کتاب «شهید علم» روایت‌های این عده است.

دفتر دوم از کتاب «شهید علم» که دفتر مطالعات جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی آن را تنظیم کرده است و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است، مربوط به شهيد داریوش رضایی‌نژاد، یکی دیگر از شهدای انقلاب است که در مسیر پیشرفت و عدالت ایران اسلامی به درجۀ رفیع شهادت نائل شد. نخبۀ نابغه‌ای از عشایر ایلام که علم، اخلاق، آرمان‌خواهی، دین و میهن‌دوستی را در خود جمع کرد و تبدیل به یکی از بهترین الگوهای جوان ایرانی شد. خاطرات نقل شده از زندگی شهید رضایی‌نژاد در دفتر دوم از کتاب «شهید علم» ابعاد دلنشین و الهام‌بخش شخصیت و سبک زندگی او را آشکارتر می کند.

بر خلاف خواسته و میل استکبار جهانی و تروریست‌های سیاه دل، این شهیدان والامقام با شهادت خود، زندگی حیات‌بخش دیگری را در کنار مردمشان آغاز کردند و چون ستارگانی درخشان در تاریخ سرزمین خود جاودانه شدند. شایان ذکر است؛ این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به ‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««شهید علم»؛ یادواره‌ای از شهدای علم و فناوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..