تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دریاچه عباس آباد جاذبه ای برای طبیعت گردی و تاریخ گردی+تصاویر

دریاچه عباس آباد با صدای موج های آرام و کوچکش ، با درختان انبوهی که دور تا دور اش کشیده شده اند و در جنگل پنهانش کرده اند

دریاچه عباس آباد

 دریاچه عباس آباد با صدای موج های آرام و کوچکش ، با درختان انبوهی که دور تا دور اش کشیده شده اند و در جنگل پنهانش کرده اند ، با آواز پرندگان و بقایای عمارت تاریخی اش ، از مهم ترین جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری شهرستان بهشهر است. طبیعت مازندران بی اندازه زیباست؛ و این دریاچه کوچک نیز از این قاعده مستثنا نیست. انعکاس هزار و یک رنگ در آب ، تماشای برگ هایی که دست باد از درختان جدایشان می کند و به آب می سپاردشان ، تصویر آسمان و ابرهایی که همیشه در سفرند، خنکا و طراوت هوا ، همه و همه یکجا جمع شده اند تا مایه ی آرامش آدمی شوند. دریاچه عباس آباد آنقدر زیباست که می توان ساعت ها در سکوت به آن نگریست، چیزی نگفت و از بودن در طبیعت به معنای واقعی کلمه لذت برد.

 دریاچه عباس آباد

سفر به دریاچه عباس آباد ترکیبی ست از طبیعت گردی و گردشگری تاریخی-فرهنگی. در کنار این دریاچه ۱۰ هکتاری باغ ۱۴۰ هکتاری عباس آباد قرار گرفته که یکی از نٌه باغ ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و مهم ترین باغ غیر کویری ایران است. این مجموعه تاریخی به دستور شاه عباس اول صفوى بین سال‌های ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ هجری قمری ساخته شده و شامل دریاچه، کاخ، گل باغ، آسیاب آبی، برج و حمام و… است. یکی از شاخصه های ثبت این مجموعه در فهرست آثار جهانی، مکانیزم منحصر به فرد ایجاد شده در رابطه با چرخش آب است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاج محل و کاخ الحمرا نیز نمونه های باغ ایرانی هستند که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند.

 دریاچه عباس آباد

تقریبا در وسط دریاچه عباس آباد عمارتی وجود دارد که در گذشته با پلی چوبی به ضلع شمالی مجموعه متصل می شده و بنابر برخی شواهد، پایه ای برای کاخی بوده است که امروزه از آن اثری نیست. این عمارت آجری در فصول پر آب، کاملا به زیر آب فرو می رود به طوریکه تنها نشانه از حضور آن، درختانی هستند که بر سقف عمارت روییده اند. آب دریاچه از آبهای زمستانی اطراف تامین می شود که با کمک کانال های جمع آوری به دریاچه ریخته و در تابستان جهت آبیاری شالیزارهای برنج و تامین آب روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می گرفته است.

 دریاچه عباس آباد

وسعت دریاچه عباس آباد بهشهر بالغ بر 10 هکتار بوده که در مرکز آن عمارتی به ارتفاع 18 متر قرار گرفته که در فصل آبگیری دریاچه به زیر آب می رود و گهگاه فقط سقف آن از آب بیرون میآید. اما در فصول کم آبی تمام عمارت از آب بیرون و نمایان است. اما شگفت انگیز آن است که این ساختمان با اینکه بیش از نیمی از سال را در زیر آب به سر میبرد اما پس از سالهای متمادی همچنان پابرجا و استوار است.

این بنا با مصالح آجر و ساروج در میانه آب ساخته شده در اصل پایه ای برای کاخی بوده که اکنون اثری از آن موجود نیست، کاخی که روزگاری محل استراحت و خوشگذرانی شاه عباس صفوی بوده است..

در کنار دریاچه عباس آباد بهشهر باغ بزرگ 140 هکتاری عباس آباد،امکانات تفریحی نظیر رستوران، چایخانه، نمازخانه وجود دارد که بازدید و اقامت از این دریاچه را راحت تر میکند.

 دریاچه عباس آباد

مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر به فاصله 9 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بهشهر، بر فراز ارتفاعات البرز بعد از روستای علی تپه (التپه) و در دل جنگل انبوه واقع گردیده است.

راه دسترسی به مجموعه مذکور از طریق جاده آسفالته ای است که از جاده اصلی بهشهر ـ گرگان منشعب شده و بعد از عبور از روستای التپه به محوطه مذکور منتهی می‌گردد.

گردشگرها

اخبار مرتبط:

رانندگی عجیب زن به سقوط در دریاچه ختم شد!+تصاویر

دریاچه زریوار مریوان +تصاویر

تار, دریاچه ای منحصر به فرد در دل کوه های دماوند+تصاویر

حال این روزهای دریاچه ارومیه! + گزارش تصویری

زیباترین و دیدنی ترین دریاچه های ایران+تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دریاچه عباس آباد جاذبه ای برای طبیعت گردی و تاریخ گردی+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..