تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزش کردن با معده خالی یا پُر؟

ورزش کردن | بر اساس این تحقیقات، انجام تمرینات ورزشی با شکم خالی احتمالا پیامدهای مطلوب بیشتری در خصوص کاهش میزان چربی بدن دارد.

ورزش کردن

محققان دانشگاه بث انگلیس با بررسی گروهی از بزرگسالان که اضافه وزن داشتند تاثیر خوردن و نخوردن غذا را قبل از انجام تمرینات ورزشی بر توضیح ژن ها مورد بررسی قرار دادند.

در این تحقیقات یک گروه از داوطلبان مرد دارای اضافه وزن، در دو آزمایش مختلف شرکت کردند. در آزمایش اول ظرف مدت 60 دقیقه با مصرف 60 درصد از حداکثر اکسیژن قابل مصرف، با شکم خالی، پیاده روی کردند. در آزمایش دوم همین مسافت را دو ساعت بعد از مصرف صبحانه دارای کالری بالا و غنی از کربوهیدرات طی کردند.

ورزش کردن با معده خالی یا پُر

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلیمحققان قبل از شروع آزمایش در حالت سیری و گرسنگی، در جریان انجام آزمایش و یک ساعت بعد از اتمام آزمایش از داوطلبان نمونه خون گرفتند و دریافتند توضیح ژن در بافت چرب بدن داوطلبان در دو آزمایش مذکور، تفاوت چشمگیر دارد.


در واقع توضیح ژن PDK4 و HSL در زمان تمرین بدنی با شکم خالی افزایش و در صورت تمرین بعد از خوردن صبحانه کاهش می یابد. افزایش PDK4 نشان دهنده استفاده از چربی ذخیره شده در بدن برای سوخت و ساز در طول تمرین بدنی است. توضیح ژن HSL معمولا زمانی افزایش می یابد که بافت چربی از انرژی ذخیره شده برای تامین توان موردنیاز فعالیت های بیشتر بهره می برد.


بر اساس این تحقیقات، انجام تمرینات ورزشی با شکم خالی احتمالا پیامدهای مطلوب بیشتری در خصوص کاهش میزان چربی بدن دارد و در دراز مدت به سلامت بدن کمک می کند.


در این تحقیقات نقش های مختلفی که چربی در تامین توان موردنیاز و واکنش بدن نسبت به تمرینات ورزشی دارد ، مورد بررسی قرار گرفت.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Phsyology منتشر شده است.

ایرنا

اخبار مرتبط :

ورزش کردن با معده خالی ممنوع است

استفاده از گن های ورزشی ، در هنگام ورزش کردن

ورزش کردن بر بیماران سرطانی چه تاثیراتی دارد؟

سلامت بانوان با ورزش کردن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد

زیبایی خود را حتی پس از ورزش کردن طولانی هم میتوانید حفظ نمائید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزش کردن با معده خالی یا پُر؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..