تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علی (ع) انسان هدایتگر در آینده بشر

علی (ع) انسان هدایتگر در آینده بشرحجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو باخبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص تولد امام علی(ع) گفت:قطعا مسائلی که در عالم رخ می دهد حکمت ها و عللی در پشت آن نهفته است که بعضی از آنها را درک می کنیم و با نگاه به زندگی امام علی(ع)  نقشی که انسان کامل درجهان دارد و عالم رابه سمت خدا حرکت می دهد و انسان ها را هدایت می کند این نکته روشن می شود که تولد حضرت امیرالمومنین در مسجد الحرام و داخل خانه کعبه چیز عجیبی است که خدای متعال به عنوان یک امتیاز به امام علی (ع)هدیه می کند.

وی ادامه داد: مادر هنگام زایمان شرایط سختی دارد زمان درد زایمان مادر امام علی(ع) باید از مسجد خارج شود اما حضرت امیرالمومنین آنقدر عظیم است این عصمت و اتصال حضرت به پروردگار روی مادر خودشان  اثر می گذارد. تولد حضرت علی ع  با شکافتن دیوار های کعبه و فاطمه بنت اسد در داخل خانه کعبه امام علی(ع) را به دنیا می آورد.

حجت الاسلام هوایی افزود:اینها همه برای این است که خداوند امیرالمومنین را پذیرفته است و خدای متعال امام علی(ع) را به عنوان یک انسان هدایتگر در آینده بشر پذیرفت. چراکه حضرت امیرالمومنین انسانی برتر است و خواستنی برای همه عالم است.  زمانی که کسی با امام علی(ع) ارتباط برقرار کند این اتصال منجر به عشق می شود.

حجت الاسلام موسوی هوایی  در خصوص رابطه امام علی (ع )و حضرت محمد( ص) تصریح کرد: امیرالمومنین می فرماید: تربیت شده پیامبر هستم و خود پیامبر(ص) نیز می فرماید: خداوند مرا تربیت کرد و من نیز علی(ع) را تربیت کردم .

در زمان بعثت، امام علی (ع) ده سالشان بود ایشان به پیامبر فرمودند: هرچه شما میبینید و به شما وحی می شود می شنوم پیامبر می فرماید: هر چه من میبینم و میشنوم تو هم میبینی و میشنوی. این عظمت بزرگی است و در تمام جنگ ها امام علی (ع) نزدیکترین فرد به حضرت محمد (ص)بودند.

وی افزود:همان طور که در غدیر خم پیامبر( ص) امام علی (ع) را جانشین خود انتخاب کرد و خدای متعال در حال سرمایه گذاری است برای اینکه دین باقی بماند باید  دین به وسیله امام علی (ع) ادامه پیدا می کرد.

برای همین ما اصل ماندن اسلام اصیل و واقعی را متصل به ولایت  حضرت امیرالمومنین می دانیم.  همچنین خداوند تعیین کرده است که امام علی(ع) به دست پیامبر(ص) تربیت شود و بعد با اراده، آزادی شخصیتی و فکری خودش آنچنان فداکاری کند که خالصانه و فقط به خاطر خداوند حرکت کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علی (ع) انسان هدایتگر در آینده بشر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..