تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیب رنگ های شاد در دکوراسیونِ زوج مشهدی

کد خبر: ۵۰۷۹۵۲

۴۴۳  بازدید

وب سایت چیدانه: خانه، واژه‌ای است که با شنیدن آن احساس آرامش می‌کنیم و حس امنیت در برمان می‌گیرد. هرکس فضای خانه ایده‌آل خود را شاید از مدت‌ها قبل از ازدواج در ذهن پرورانده یا ممکن است این کار را تا زمان مشورت با یار خود به عقب انداخته باشد. این بار به خانه شاد رها و محسن، ساکن مشهد رفتیم که خانه رویاهای‌شان را با هم در ذهن پروراندند و از ایده‌ها و هنرهای خود و خانواده‌شان در چیدمان و تهیه وسایل و حتی ترکیب رنگ‌ها نیز غافل نشده‌اند.

خانه رها و محسن در یک نگاه

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

    تعداد افراد ساکن: ۲ نفر     شغل خانم: مترجم و خبرنگار/ همسر: برنامه‌نویس و مهندس کامپیوتر     موقعیت: مشهد     متراژ فضا: ۷۸ متر     سال ساخت: ۱۳۹۱-۱۳۹۰     ملک: اجاره‌ای     تعداد اتاق‌: یک خوابه     تعداد سرویس بهداشتی: یک سرویس     سبک دکوراسیون: مدرن     رنگ‌های غالب: سبز، آبی، طوسی، قهوه‌ای     ویژگی برجسته طراحی: استفاده از عنصر چوب و رنگ     طراح: تمام افراد خانواده     مدت‌زمان طراحی و خرید وسایل: حدود ۴ ماه
مدرنیته و طبیعت در قالب دکوراسیون ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

خانه، مدرن و الهام گرفته شده از رنگ‌های طبیعت است؛ رنگ گیاه، سنگ، چوب و آسمان که هارمونی بین آنها به خوبی حفظ شده و چیدمان‌شان فضا را شلوغ نکرده است. رویکرد مورد علاقه این زوج در طراحی و چیدمان استفاده از رنگ‌ها و هماهنگی بین آنهاست تا فضای خانه خنثی و مرده به نظر نرسد؛ چراکه معتقدند رنگ به آنها انرژی می‌بخشد.


نقطه آغاز طراحی دکوراسیون خانه رها و محسن

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن! طراحی، ساخت، تهیه و چیدمان وسایل خانه توسط خانواده¬ هر دو طرف از اواخر خردادماه و خرید وسایل جزئی قبل‌تر از آن شروع شد. رها در این زمان برای اولین‌بار مجله «منزل» را تهیه کرده، از مطالب آن ایده‌های زیادی گرفته و از آن زمان از طرفداران پر و پا قرص مجله است.


سبک مورد نظر، سادگی و راحتی مبلمان برای‌شان از فاکتورهایی بود که باعث شد زمان زیادی را برای تهیه آن بگذارند. در نهایت مبلمان خانه از برند rost شیراز که در مشهد نیز نمایندگی دارد، خریداری شد.


سرویس خواب مورد نظر زوج جوان باید جمع و جور و در عین حال ساده و مدرن باشد؛ بنابراین برند تولیکا توانست خواسته آنها را برآورده کند. اکسسوری و لوازم دکوری محصولاتی از خانه و آشپزخانه و the one هستند. همچنین برخی نیز از هنر دست نشات گرفته‌اند. تمامی وسایل خانه کاربردی بوده و عنصر اضافه‌ای خریداری نشده است؛ حتی برخی از وسایل مثل کتابخانه چند کاربرد دارد که علاوه بر کتاب‌ها، فضای مناسبی برای اشیای دکوراتیو هم در آن تعبیه شده است.


ویژگی برجسته طراحی از نگاه رها

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

استفاده از عنصر چوب و به‌کارگیری درست و بجای رنگ‌ها، ویژگی برجسته طراحی خانه است و طبق گفته خانم واعظی کسانی که وارد خانه می‌شوند از آن استقبال زیادی می‌کنند. از این موضوع در آنچه توسط خودشان طراحی و ساخته شده نیز دریغ نشده است.


فضای مورد علاقه زوج جوان

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

از نظر آنها هر فضایی در خانه حس و حال مخصوص به خود را داشته و چیدمان نیز در این باره نقش زیادی دارد؛ مثلا هنگام خوشحالی گوشه‌ای مورد علاقه است و زمان خستگی گوشه‌ای دیگر. اما کتابخانه به‌دلیل داشتن کتاب‌های مورد علاقه و وسایل نوستالژیک از این قاعده مستثنا و بیشتر مورد علاقه خانم خانه است.


توصیه‌هایی برای شما

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!


توصیه خانم واعظی توجه بیشتر به طراحی داخلی است؛ زیرا اعتقاد دارد طراحی مناسب به ایجاد روحیه، انگیزه و انرژی برای ادامه زندگی کمک کرده و از تکراری شدن جلوگیری می‌کند. همچنین با توجه به اینکه امروزه خانه‌ها آپارتمانی هستند و فضایی کوچک دارند، توصیه می¬شود تا جای ممکن از خرید وسایل زیاد و شلوغ کردن فضا پرهیز شود. خرید وسایلی با کاربردهای مختلف و به‌کارگیری هنر و ایده‌های شخصی می‌تواند چاره‌ای برای فضاهای کوچک و خریدهای اضافی باشد. همچنین استفاده بیشتر از رنگ‌های شاد و متنوع از دیگر توصیه‌های ایشان است.


توافق نظر در خانه رها و محسن

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن! «ابتدای ازدواج ایده‌ها و رویاهایی از چیدمان و سبک طراحی داشتیم و در مورد آنها از خانواده‌های‌مان کمک ‌گرفتیم. پس از آن، این ایده‌ها در ذهن‌مان شکل گرفت و با همراهی پدر و مادرها توانستیم آنها را پیاده کنیم. در نهایت از کار تیمی و تلاش‌های‌مان نتیجه خوبی گرفتیم و راضی هستیم.»


نقش سبز گیاهی در روح خانه

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

با توجه به علاقه زوج جوان به گیاهان، فضای کوچک، مانعی برای قرارگیری آنها در خانه نشده است. به جز گیاهان آپارتمانی و فصلی موجود در بالکن، گل‌های شاخه‌ای هم جایگاه خود را در خانه حفظ کردند. علاقه این زوج جوان به گیاهان در تراس نیز به چشم می‌خورد و گلدان‌های فصلی زیبایی در بالکن کوچک خانه‌شان دیده می‌شود.


جلوه رنگ در آشپزخانه

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

آشپزخانه در سمت چپ ورودی خانه قرار دارد. انتخاب رنگ نقره‌ای برای وسایل برقی آشپزخانه انتخابی هوشمندانه است که باعث شده رنگ‌های موجود جلوه پیدا کرده و با وجود کابینت‌های سفیدرنگ از بی-حالی فضا جلوگیری شود. قابی که در ورودی آشپزخانه است و برای قرار دادن عکس و پیام‌های روزانه استفاده می‌شود و همچنین صندلی‌های اوپن توسط رها، مادر، پدر و همسرش طراحی و ساخته شده است.


اتاق خواب آرام و دلچسب

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

«رنگی بودن روتختی یکی از نکات مهم بود. دوست داشتیم رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که زیبا و مناسب باشند.» دیوارپوش طرح چوب پشت تختخواب و هماهنگی آنها با هم، همچنین میزهای کنار تختی که یکی از آنها طراحی و ساخته خودشان است، ویژگی برجسته طراحی خانه که استفاده از عنصر چوب است را به خوبی نشان می‌دهد.

کمددیواری داخل اتاق خواب فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم آرایشی داشت؛ بنابراین میز توالت تهیه نشد و به جای آن آینه و جالباسی ساده، مدرن و کاربردی خریدند که جایی برای نشستن دارد و برای آویزان کردن لباس‌ها و قرار دادن وسایل اضافی نیز مناسب است.

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن! 


رنگ و چوب در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

استفاده از رنگ و چوب و به¬ خصوص چوب طبیعی در طراحی خانه، برای این زوج اهمیت زیادی داشت؛ بنابراین مبلمان به این سبک انتخاب شد. آنها معتقدند چوب و گیاه انرژی مثبت زیادی به‌وجود می‌آورد. همچنین رنگ‌ها در کنار چوب جلوه بیشتری داشته و سادگی و هماهنگی ایجاد می‌کنند. در انتخاب فرش نیز زیبایی و همخوانی رنگ با فضا و مبلمان به خوبی رعایت شده است.

انتخاب رنگ مبلمان به گونه‌ای است که می‌توان با المان‌ها و اکسسوری‌های مختلفی مانند کوسن تنوع ایجاد کرد. این چنین است که تغییر و تنوع وسایل در سال‌های آتی آسان¬تر، سریع¬تر و کم‌هزینه‌تر انجام می‌شود.

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، خانه شاد رها و محسن!

برای نور و روشنایی خانه که اهمیت ویژه‌ای دارد، لوستر کریستالی انتخاب کردند که هم مورد علاقه خانم خانه بوده و هم نور زیادی داشته و مدرن است. بیشتر نور خانه زرد و آفتابی است تا فضا را دلبازتر نشان دهد. پرده‌ها هنر دست مادر رهاست. به‌دلیل اهمیت هارمونی رنگ‌ها برای این زوج، قاب عکس‌های ساخته شده با سایر رنگ‌های خانه همخوانی دارد. تصاویر درون قاب دیوار هم از نقاشی‌های معروف دنیاست که پرینت گرفته شده‌اند.

یکی از نکات جالبی که در این فضا متوجه آن می‌شوید، عدم وجود تلویزیون است! بنا بر گفته خانم واعظی با وجود سیستم کامپیوتری و لپ‌تاپ تصمیم بر آن شد تا تهیه آن صورت نگیرد؛ بنابراین چیدمان راحت‌تر انجام شد و زمان استراحت‌شان به کتاب خواندن و گپ زدن می‌گذرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیب رنگ های شاد در دکوراسیونِ زوج مشهدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..