تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش بی‌بدیل جهاد دانشگاهی در توسعه چرخه علم تا فناوری

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در انتقال فناوری به داخل کشور نقش مهمی ایفا کند، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند وارد این حوزه شوند و گرچه حضورشان ممکن است چندان حرفه‌ای قلمداد نشود، اما جهاد دانشگاهی می‌تواند مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحول فکری و اثرگذاری جهاد دانشگاهی را در نظام توسعه کشور بسیار مهم عنوان کرد و گفت: دانشگاه منشا تحول در نظام فکری و نظام توسعه کشور محسوب می‌شود.

احمدی اضافه کرد: تاریخ تحول جهاد دانشگاهی همراه با انقلاب قابل تامل و تفکر است و مبنای این تفکر پیوند میان دو فرهنگ جهادی و انقلابی و فرهنگی است که مبتنی بر نظام فکری علمی و نوین باشد.

وی بیان کرد: البته در حال حاضر شاهد تحولات و توفیقات بسیاری در حوزه و عرصه‌های مختلف در عملکرد جهاد دانشگاهی هستیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص ماموریت و نقش آفرینی جهاد در نظام توسعه علمی کشور تصریح کرد: قانون مرزهای علمی در حال برداشته شدن است و نمی‌توان مرزی میان علوم پایه و علوم کاربردی قائل شد همچنین ظهور حوزه‌های میان رشته‌ای به این قضیه دامن می‌زند.

احمدی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی این توانایی را دارد که از این موقعیت نیز در جهت مطلوب استفاده کند.

وی ادامه داد: خاستگاه جهاد دانشگاهی در شروع فعالیتش دانشگاه بوده و اکنون در بسیاری از دانشگاه‌ها شعبه آن وجود دارد. در حوزه پژوهشی جهاد، وظیفه وزارت علوم این است که نهادها را در اجرای ماموریت‌ها یاری دهد.

معان پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: این نهاد باید علاوه بر حضور فیزیکی در دانشگاه‌ها در صحنه بین الملل حضور فعال داشته باشد، زیرا حضور در این امر یک ضرورت است.

احمدی اضافه کرد: مشکل دیگر عدم ماموریت گرایی است و باید به اولویت‌ها و آمایش منطقه ای و آمایش علم فناوری توجه شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآور شد: متاسفانه درصد پروژه‌های ما رقم قابل قبولی نیست و جهاد می‌تواند در تجاری سازی و توسعه چرخه علم و فناوری کمک شایانی کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش بی‌بدیل جهاد دانشگاهی در توسعه چرخه علم تا فناوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..