تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف بیش از 10 هزار مورد تخلف از واحدهای صنفی قم در طرح نظارت نوروزی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در طرح نظارتی ایام نوروز از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین ماه جاری، 955 پرونده با 10 هزار و 140 مورد تخلف به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال، کشف و به مراجع قانونی ارجاع داده شد.
 
ذاکری در ادامه افزود: این مقدار تخلف در جریان بازرسی های به عمل آمده بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه ناظران اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی استان از 9 هزار و 198 واحد عرضه کننده کالا و خدمات فعال در قم کشف شد. تخلفاتی مانند گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم فروشی،عدم رعایت مسائل بهداشتی و عرضه کالای قاچاق بیشترین مواردی بود که در جریان بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی استان قم توسط بازرسان کشف شد.   وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تمام تلاش مسئولان استان در چارچوب عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب برای سال جدید، حمایت از تولید و اشتغال است، گفت: در همین رابطه پرداخت تسهیلات رونق تولید به عنوان یک راهکار اساسی در دولت تدبیر و امید از سال گذشته در استان قم همزمان با سراسر کشور به اجرا گذاشته شد و در سال جاری نیز با قدرت بیشتر ادامه می یابد.  همچنین از ابتدای اجرای این طرح در تیرماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه سال جاری، 512 واحد صنعتی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه الکترونیکی بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد، پرونده 375 واحد به بانک معرفی شده است.

ذاکری با بیان این که از این تعداد 77 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ یک هزار و 66 میلیارد ریال بوده اند، افزود: 280 واحد نیز متقاضی تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز خود به مبلغ چهار هزار و 205 میلیارد ریال هستنند.که پس از معرفی واحدهای صنعتی به سرپرستی بانک های مجری طرح، پرونده 251 واحد صنعتی به شعبه های این بانک ها معرفی شده است که از این تعداد 46 واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه ثابت مورد نیاز خود به مبلغ 706 میلیارد ریال و 205واحد متقاضی دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش خود به مبلغ 3 هزار و 250 میلیارد ریال بوده اند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم با اشاره به این که پرونده 150 واحد صنعتی در شعبه های بانک ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است، افزود: از این تعداد 132 واحد صنعتی برای تامین سرمایه در گردش خود به مبلغ 2هزار و 235 میلیارد ریال و 18 مورد برای تامین سرمایه ثابت خود به مبلغ 247 میلیارد ریال، با بانک قرارداد امضا کرده اند.


در دولت یازدهم طرح ارائه تسهیلات رونق تولید از تیرماه سال گذشته با هدف حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی همزمان با سراسر کشور در استان قم به اجرا درآمده است.
در این استان یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 498 واحد با رکود مواجه هستند، یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ص





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف بیش از 10 هزار مورد تخلف از واحدهای صنفی قم در طرح نظارت نوروزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..