تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهجور ماندن آثار و شخصیت علمی شهید صدر در حوزه‌ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله اراکی،دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: متأسفانه آثار و شخصیت علمی شهید صدر در بین حوزه‌های علمیه مهجور مانده است، مبحث فقه النظام شهید صدر از غنی‌ترین مباحث در اندیشه سیاسی است.مهم‌ترین مباحث شهید صدر در تفکر سیاسی، قانون مدنی است،که این قانون پرمایه شهید صدر بسیاری از احکام اسلامی ازجمله مبحث اقتصادی و عدالت اجتماعی قابل استنباط است.

آیت الله اراکی بابیان اینکه شهید صدر از مجموعه مفاهیمی که در علوم مختلف ریشه دوانده به عنوان مذهب یا مکتب یاد می‌کرد،افزود: مکتب در نگاه شهید صدر یعنی آنچه که باید باشد و علومی که در دیگر شاخه‌ها از آن استفاده می‌شود در حکم هسته‌‌ است.یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین مباحث سیاسی شهید صدر مبحث فقه النظام است، که فقه انسان کلان است با تمامی آثاری که برآن مترتب است.

وی در پایان با انتقاد از بی‌توجهی‌ها نسبت به آثار شهید صدر، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز هم آن‌طور که باید و شاید شهید صدر در حلقه‌های علمی حوزه‌های علمیه شناخته‌شده نیست و کتاب‌های این عالم مجاهد مهجور مانده است.

 همایش اندیشه سیاسی شهید صدر شب گذشته در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار شد،

انتهای پیام/ص



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهجور ماندن آثار و شخصیت علمی شهید صدر در حوزه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..