تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» در زنجان اجرا شد/ برگزاری مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین

ساعت: 09:31 منتشر شده در مورخ: 1396/01/21 شناسه خبر: 1079938

برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان تشریح شد؛

نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» دو اثر از آثار نمایشی رحمان محمدی کارگردان زنجانی است که در هنرستان کار و دانش قائم زنجان به روی صحنه رفت.

نمایش «نماز و نیایش» با موضوع محوری نماز و اهمیت آن و نمایش « مبتکر» نیز با موضوع محوری نخبگان و فرار مغزها بود مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

رحمان محمدی کارگردان در این زمینه اظهار داشت: در واقع کار کردن با موضوع نماز یک بحث جدیدی بود، چون تا کنون کسی به این موضوع به این شکل نپرداخته است.

وی با اشاره به اینکه این نمایش در سال 1383 دیپلم افتخار کسب کرده است، گفت: همچنین نمایش مبتکر نیز درباره نخبگان و فرار مغزها بود که چون مسئولان حمایت نمی‌ کنند از کشورهای دیگر پذیرش وی انجام می ‌شود.

این کارگردان زنجانی خاطرنشان کرد: شخصیت داستان ما قبول نکرده و در کشور خود باقی می‌ ماند و به فعالیت‌ های خود ادامه می ‎دهد.

 

*اجرای برنامه های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان از اجرای برنامه های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان خبر داد.

حمیدرضا اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: امسال نیز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی در استان ززنجان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه برنامه ‌‎های هفته هنر انقلاب اسلامی روز یکشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد، افزود: دیدار با خانواده‌ های شهدا از جمله برنامه های این هفته است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: اجرای نمایش، اجرای گروه سرود، اکران آثار جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش نیز در مدارس دانشگاه‌ها مساجد و مراسم اعتکاف از برنامه های این هفته در زنجان است.

 

*برگزاری بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین

اسماعیلی از برگزاری بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین در جوار شهدا خبر داد و افزود:سخنران این مراسم حجت ‌الاسلام دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری است.

وی از غباروبی مزار شهدا به این مناسبت خبر داد و گفت: همچنین مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی نیز با غبارروبی مزار شهدای گاوازانگ زنجان برگزار شد.

پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

از آن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

در زنجان نیز به مناسبت افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام زنجان با حضور و همراهی هنرمندان و مسئول بسیج هنرمندان استان زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» در زنجان اجرا شد/ برگزاری مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..