تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش بهترین روش های حرفه ای برای ماساژ دادن

آموزش بهترین روش های حرفه ای برای ماساژ دادن آموزش برترین روشهای حرفه اي برای ماساژ دادن 

اگر می خواهید تا در ماساژ دادن کاری حرفه اي انجام دهید و تمام بافت هاي بدن افراد را تحت تاثیر قرار دهید باید طبق روال زیر عمل کنید. آموزش ماساژ آنقدرها هم سخت نیست و کافی هست شما مهارتتان را تقویت کنید و چند تکنیک ماساژ موثر را یاد بگیرید. متاسفانه وقتی صحبت از یادگیری برترین حرکات ماساژ هست، شاید دانستن این‌که برای آموزش ماساژ از کجا باید شروع کنید سخت باشد.

هرچند تعداد زیادی از متخصصان دارای مدرک معتبر میباشند و درمورد‌ي چگونگی ماساژ خوب مطالعه کرده‌اند اما شاید شما هنوز تصمیم نگرفته‌اید در کلاس‌هاي ماساژ حرفه‌اي شرکت کنید.خوشبختانه وقتی پیشنهاد‌هاي زیر را درمورد‌ي آموزش ماساژ یاد بگیرید، میتوانید به خوبی پشت یک فرد را ماساژ بدهید. به علاوه در ادامه چند پیشنهاد‌ي فوق‌العاده برای ماساژ شانه و گردن آمده‌هست که میتوانید در منزل برای یک ماساژ فوق‌العاده‌ي گردن یا شانه از آن بهره گیری کنید.

چگونه ماساژی دیوانه‌کننده بدهیم

اگر آماده‌ي یک ماساژ فوق العاده در منزل هستید، باید هنگام بهره گیری از تکنیک‌هاي ساده‌ي ماساژ که در ادامه آمده‌هست، چند نکته‌ي کلی را در نظر داشته‌باشید.مطمئن شوید با شدت یا سرعت خیلی چندان مالش نمیدهید چون ممکن هست عضلات فرد را اذیت کنید. با کف دست، شصت‌ها، و قسمت گوشتی نوک انگشتان ضربات آرام و یک‌نواخت بزنید.

هم‌چنین فقط روی بالای کمر تمرکز نکنید. مطمئن شوید به قسمت‌هاي دردناک دیگر مثل پایین کمر، گردن، پشت سر، دست‌ها و پاها نیز ضربه می‌ زنید.

طوری ماساژ دهید که فرد راحت باشد

بعضی آدم‌ها که عضلات‌شان خیلی سفت هست. ممکن هست هنگام ماساژ گرفتن راحت نباشند و آرامش کامل، حتی در منزل، برایشان دشوار باشد. چند روش وجود دارد که کمک کنید فرد بیش‌تر احساس راحتی کند.شما باید هنگام ماساژ دادن به محلی که ماساژ در آن انجام میشود ابعاد دیگری اضافه کنید. شاید بخواهید هنگام ماساژ کمی رایحه‌درمانی کنید و عصاره‌هاي معطر را به محیط اضافه کنید.

اگر فرد روی شکم دراز کشیده هست فراموش نکنید صورت وی را در حالتی مناسب قرار دهید. شاید لازم باشد برای راحتی او چند بالش قرار دهید.هم‌چنین ممکن هست بخواهید یک حوله‌ي داغ روی کمر فرد بگذارید. این به تقویت شانه و کمر کمک می کند و عضلات را نرم میکند.

آموزش ماساژ ۵ دقیقه‌اي

اکر شما یا فرد برای یک جلسه ماساژ کامل وقت ندارید باز هم می‌ توانید فقط در ۵ دقیقه یک ماساژ فوق العاده بدهید. برای ماساژ ۵ دقیقه‌اي باید چند مرحله را دنبال نمایید.از فشار ساعد بهره گیری کنید. ساعدتان را روی شانه‌هاي فرد، نزدیک گردن قرار دهید. کف دست‌ها باید رو به پایین و قسمت گوشتی ساعد روی عضلات باشد. اجازه بدهید وزن‌تان مستقیما روی شانه منتقل شود. به سمت جلو هل ندهید.

این اوضاع را چند ثانیه حفظ کنید و بعد دست‌تان را به آرامی به اندازه‌ي یک اینج روی شانه حرکت دهید. دوباره به سمت پایین فشار وارد کنید. دست‌ها را حرکت دهید تا قسمت استخوانی ساعد روی شانه‌ها قرار بگیرد. سپس حرکت را ابتدا تکرار کنید.شانه‌هایش را بمالید. به سمت پهلوی فرد بروید. با انگشتان‌تان سر شانه‌ها را لمس کنید

و به آرامی به سوی گردن بروید تا جایی که عضلات نرم را حس کنید. انگشت شصت را روی قسمت نرم قرار دهید. برای قدرت بیش‌تر یک شصت را روی دیگری قرار دهید. به آرامی با شصت‌تان به سمت پایین فشار وارد کنید.انگشت شصت را چند ثانیه روی این عضله نگه دارید، سپس به آرامی فشار را کم کنید. به اندازه‌ي عرض انگشت شصت به سمت گردن بروید

و این حرکت را تکرار کنید. وقتی به گردن رسیدید به نقطه‌ي شروع برشد و حرکت را تکرار کنید. سپس همین کار را برای شانه‌ي دیگر انجام دهید.گردن وی را ماساژ دهید. در کنار فرد بایستید. هنگامی که در سمت راست ایستاده‌اید دست چپ را به حالت C خم کنید. آن را پشت گردن فرد قرار دهید. با انگشتان و شصت به آرامی به گردن فشار وارد کنید.

فشار را کم نگه دارید و هم‌زمان با دست‌تان حرکت دورانی ملایمی انجام دهید. برای هر نقطه ۵ حرکت انجام دهید، سپس به سمت بالا و پایین گردن بروید و حرکت را تکرار کنید. پوست را نپیچانید یا دست‌تان را بیش از حد سُر ندهید. اکثر این تکنیک‌ها باید با حرکات انگشت انجام شود.

از حرکات مالشی ملایم در امتداد سر و پشت فرد بهره گیری کنید، به نحوی که انگار با برس پرزها را می‌ گیرید. هم‌زمان از هر دو دست بهره گیری کنید یا جای دو دست را با هم عوض کنید تا در پشت فرد احساسی یک‌نواخت ایجاد کنید.

تکنیک بالا باید تقریبا ۵ دقیقه طول بکشد.

آموزش ماساژ بافت عمیق

تکنیک‌هاي ماساژ بافت عمیق به تسکین تنش‌ها در عمق ساختار عضلانی بدن کمک میکند. هنگام ماساژ بافت عمیق باید آناتومی عضلات بدن را بشناسید. باید بدانید چگونه بدون ایجاد درد فشار شدید وارد کنید.متخصصان حرفه‌اي ماساژ آموزش زیادی می‌بینند، اما شما هم میتوانید در منزل ماساژ بافت عمیق را به برترین نحو انجام بدهید.

اول آناتومی عضلات پشت را مطالعه کنید. هنگام اجرای این تکنیک‌ها عضلات را در ذهن‌تان تصویرسازی کنید.روغن‌ها را روی پشت فرد بمالید. ساعدتان را روی پهنای کمر فرد قرار دهید و فشار را به‌تدریج چندان و کم کنید. وزن بدن‌تان را به فرد منتقل کنید و ساعدتان را به سمت پایین کمر سُر بدهید. از فشار آوردن به بخش‌هاي استخوانی و ستون فقرات اجتناب کنید.

برای بررسی عضلات هر فرد و آستانه‌ي تحمل او از نوک انگشتان و شصت بهره گیری کنید. فشار را آغاز کنید. ناحیه‌هایي راکه تحرک عضلات‌شان محدود هست و نقاط سفت وجود دارد پیدا کنید.در ناحیه‌هاي مشکل‌دار فشار ملایمی وارد کنید. از نوک انگشتان و شصت بهره گیری کنید، اما با شانه‌هایتان فشار وارد نکنید. خیلی سریع حرکت نکنید.

با فرد ارتباط برقرار کنید، و مطمئن شوید کاری که میکنید حس خوبی به او میدهد. اگر در حال درد کشیدن هست ماساژ را متوقف کنید.

آموزش ماساژ ورزشی

در ماساژ ورزشی قسمت‌هایي از بدن هدف گرفته می‌ شود که یک ورزشکار مرتبا از انها بهره گیری می کند و هدف خاصی در ذهنش دارد. این ماساژ کمک میکند دامنه‌ي حرکت عضلات‌تان گسترش پیدا کند و برای بهبود عضلات خوب هست. در ماساژ ورزشی تکنیک‌هاي خوب مختلفی وجود دارد، اما ۳ اصل اساسی وجود دارد که باید به خاطر داشته‌باشید.

هدف ماساژ را در نظر داشته‌باشید. هدف از ماساژ ورزشی چیست؟ شاید هدف بالا بردن گردش خون، تحریک مسیرهای عصبی، افزایش قدرت، افزایش انعطاف‌پذیری، یا بهبود حالت بدن باشد. ممکن هست از ماساژ بعنوان گرم کردن یا سرد کردن پس از ورزش بهره گیری شود.

به تکنیک‌ها فکر کنید. از کدام تکنیک‌ها بهره گیری خواهیدکرد؟ شاید بخواهید آلبوم‌اي از تکنیک‌ها از جمله مالش، لرزش، تکان دادن، فشرده کردن، فشار مستقیم یا مالش اصطکاکی را به کار ببرید.به زمان نیز فکر کنید. ماساژ چه زمانی انجام می‌ گیرد؟ شاید بخواهید ماساژ را بعنوان گرم کردن گذشته از فعالیت یا سرد کردن بعد از آن انجام دهید.

شاید ورزشکار در طول دوره‌ي آمادگی یا دوره‌ي نقاهت آسیب دیدگی به ماساژ ورزشی نیاز داشته‌باشد.اگر از ۳ اصل بالا پیروی کنید، می‌ توانید به فرد ماساژی خوب بدهید که برای بدن و ورزش او خوب باشد.

نقاط حساس

نقاط حساس نقاط گره روی بدن میباشند که در ناحیه‌اي دیگر درد ایجاد میکنند. مثلا ممکن هست یک نقطه‌ي حساس روی گردن سبب درد پشت شود. معمولا آسان‌ترین راه این هست که خودتان ماساژ نقطه‌ي حساس را انجام دهید.وقتی یک نقطه‌ي حساس را شناسایی کردید، شروع ماساژ می‌ تواند واقعا ساده باشد. نقطه‌ي حساس را با انگشتان،

شصت‌ها، مشت زدن، یا آرنج مالش دهید، هر کدام که برایتان راحت‌تر هست. اگر دسترسی به یک ناحیه برایتان دشوار هست از توپ تنیس یا فوم رولر بهره گیری کنید. مستقیما روی آن نقطه فشار وارد کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۰۰ ثانیه فشار را ادامه دهید. هم‌چنین میتوانید ضربه‌هاي ملایم بزنید.

به فشار دقت ویژه‌اي داشته‌باشید. به چیزی که احساس می‌ کنید درست هست اعتماد کنید. محکم مالش دهید اما نه خیلی شدید. کمی “درد خوب” ایرادی ندارد. با انجام صحیح این روش باید در نقطه‌ي حساس احساس رضایت بکنید، و بدن‌تان باید آرام‌تر و بهتر شود.

روغن ماساژ

بهره گیری از روغن ماساژ روشی فوق‌العاده برای بهتر شدن ماساژ هست و باعث می‌ شود دست‌هاي شما با نرمی بیش‌تری روی بدن فرد بلغزد. روغن ماساژ خیلی بهتر از لوسیون جواب میدهد.کاربرد اصلی روغن ماساژ روان‌کنندگی و کاهش اصطکاک هست، اما در عین حال ممکن هست شما بخواهید از روغن ماساژ بعنوان پیش‌اساس‌ي رایحه‌درمانی و روغن‌هاي معطر بهره گیری کنید.

هنگام خرید روغن ماساژ، به خواص آن دقت کنید. قیمت انچه‌قدر هست؟ تمیز کردن آن آسان هست؟ خواص تغذیه‌کنندگی، آب‌رسانی، و جذب آن را در نظر داشته‌باشید.هم‌چنین دقت کنید که چگونه فراوری شده‌هست. یک روغن ماساژ فوق‌العاده خوب فرابکر هست و به شیوه‌ي پرس سرد به‌دست می‌ آید، خلوص بالایی دارد و مواد مغذی طبیعی آن حفظ شده‌هست.

بیش از حد فشار وارد نکنید

هنگام ماساژ دادن، به اندازه‌ي کافی فشار وارد کنید. نقطه‌ي مناسبی را پیدا کنید که میتوانید در آن ناحیه بدون ایجاد درد کمی فشار وارد کنید.برترین روش برای یافتن حد وسط این هست که با فرد ارتباطی شفاف برقرار کنید تا دقیقا بدانید چه احساسی دارد. حتما در نقاط استخوانی و ستون فقرات فشار کم‌تری وارد کنید.

آموزش ماساژ سوئدی

فواید ماساژ درمانی به روش سوئدی فراتر از آرامش بخشیدن هست. ماساژ سوئدی اضافه بر آرام کردن کل بدن، می توانید فوایدی مثل افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم در عضلات، بهبود انعطاف‌پذیری، تسکین تنش، و بهبود جریان خون دارد.

ماساژ سوئدی ۵ گام اصلی دارد.

با حرکات لغزشی و سُر دادن و ضربات رفت و برگشتی شروع کنید تا عضلات را آماده کنید. فشار را مکررا کم و چندان کنید تا تنش عضلات را رفع کنید و گره‌ها را از بین ببرید. عضلات را با دست جمع کنید تا ماساژ عمق بیش‌تری داشته‌باشد. برای جمع کردن عضلات فرد از شصت‌ها و پنجه بهره گیری کنید و بدن وی را برای تکنیک‌هاي دیگر آماده کنید.

ضربات ریتمیک بزنید. دو دست‌تان را به حالت فنجان به هم بچسبانید و به عضلات فرد ضربه بزنید. این کمک میکند عضلات آرام و شل شود و انرژی بگیرد.برای ایجاد اصطکاک، بدن فرد را با کف دست‌هایتان مالش دهید. این تکنیک حرارت ایجاد می‌ کند و باعث آرام شدن عضلات می‌ شود.

از تکنیک‌هاي ارتعاش و لرزش بهره گیری کنید. برای لرزاندن پوست و ناحیه‌هاي عضلانی بدن فرد از پاشنه‌ دست یا نوک انگشتان بهره گیری کنید. حرکات رفت و برگشتی را به کار ببرید. اینکار عضلات فرد را شل میکند.اینها برترین تکنیک‌هاي ماساژ هست که می‌ توانید در منزل برای آرامش شریک عشقی‌تان بهره گیری کنید.

حتما هنگام ماساژ دادن پشت مطمئن شوید با دقت و ملایم عمل میکنید و فرد را به برقراری ارتباط تشویق کنید تا مطمئن شوید شریک عشقی‌تان برترین ماساژ زندگی‌اش را می‌ گیرد و از آرامشی که شما برایش فراهم میکنید لذت می‌ برد.

سایت کسب و کار بازده




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش بهترین روش های حرفه ای برای ماساژ دادن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..