تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارائه پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات دندانپزشکی

عباسعلی خادمی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در گذشته ۲۴ دی ماه به عنوان روز دندانپزشک نام گذاری شده بود، گفت: مجلس شورای اسلامی در ۲۳ فروردین سال ۱۳۶۰ به منظور گسترش و پیشرفت خدمات درمانی و بهداشتی دهان و دندان در مناطق محروم کشور و روستاها، قانونی با عنوان «طرح تربیت بهداشت‌کاران دهان و دندان» را تصویب کرد و روز دندانپزشک هم به این تاریخ انتقال یافت.

وی افزود: این روز دیگر جایگاهی برای دندانپزشکان ندارد و انجمن‌های دندانپزشکی نیز خواهان تغییر تاریخ آن هستند که جزئیات آن در حال پیگیری است. 

وی در خصوص تعرفه خدمات دندانپزشکی برای سال۹۶ اظهار داشت: در سال ۹۵ شاهد رشد ۱۵ درصدی تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی بودیم که با توجه به هزینه مواد مصرفی و تجهیزات دندانپزشکی برای سال جدید پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات را مطرح کردیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن اندودنتیسهای ایران با بیان این مطلب که پیشنهاد افزایش تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی باید توسط سازمان نظام پزشکی به اطلاع شورای عالی بیمه سلامت برسد، افزود: تعرفه‌های دندانپزشکی جدا از سایر تعرفه‌های پزشکی نیست و به صورت کلی پس از تصویب در شورای عالی بیمه در نهایت باید به تصویب هیات دولت برسد که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود این تصور وجود دارد که رشد تعرفه‌ها در سال جدید چشمگیر نباشد.

خادمی در مورد نگرش وزارت بهداشت به دندانپزشکی و فارغ التحصیلان این رشته اظهار داشت: مراکز بهداشتی و درمانی روستائی، خالی از دندانپزشک بوده و با ادامه تحصیل بهداشتکاران دهان و دندان کمبود دندانپزشک در این مراکز محسوس است. 

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲ هزار دندانپزشک توسط ۶۶ دانشکده دندانپزشکی تربیت می‌شوند، تصریح کرد: توزیع نیرو در این حوزه مناسب نیست و طرح تربیت تکنسین بهداشت دهان و دندان برای مراکز روستائی توسط معاونت بهداشتی وزارت بهداشت مطرح است، اما باید مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی روستایی در بحث دندانپزشکی در اختیار دندانپزشکان باشد.

عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: باید از نیروهای حد واسط جهت اقدامات پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان کمک گرفته شود که در طرح تحول سلامت دهان وزارت بهداشت نیز پرونده سلامت دهان برای دانش آموزان تهیه و طرح وارنیش فلوراید هم انجام شده است.

وی گفت: برای انجام اقدامات درمانی لازم است با پرداخت مناسب به دندانپزشکان و کمک از بخش خصوصی این طرح تکمیل شود و انجمن‌های دندانپزشکی نیز با تبدیل نیروهای تکنسین بهداشت دهان به دندانپزشک مخالف بوده و پیشنهاد می‌شود با قبولی در کنکور امکان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی را داشته باشند.

خادمی با اشاره به اینکه اقبال ورود به رشته دندانپزشکی زیاد است، بیان کرد: افرادی که در کنکور پذیرفته نمی‌شوند، برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به خارج از کشور می‌روند که خوشبختانه وزارت بهداشت تعداد دانشگاههای مورد تأئید را محدود کرده و دبیرخانه شورای تخصصی دندانپزشکی هم در مورد فارغ التحصیلان خارج از کشور با برگزاری آزمون ملی تمهیدات لازم را در مورد جذب این گونه فارغ التحصیلان در دانشگاههای داخلی انجام داده است.

وی با بیان اینکه باید از ورود کالاهای قاچاق دندانپزشکی بی کیفیت جلوگیری شود، یاد آور شد: برای ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان در کشور باید طرح پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان با قوت پیگیری و اجرا شود و با افزایش سهم بیمه‌های پایه و تکمیلی جهت مشارکت در درمانهای دندانپزشکی خدمات بیشتری تحت پوشش قرار گیرد که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند، همچنین از توان بالای بخش خصوصی برای ارائه سرویس‌های دندانپزشکی در سطح ۲ و ۳ خدمات استفاده گردد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارائه پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات دندانپزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..