تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتهام رسمی به گوگل درباره پرداخت‌های کمتر به کارمندان زن

اتهام رسمی به گوگل درباره پرداخت‌های کمتر به کارمندان زن

به گزارش خبرآنلاین، اتهام نابرابری سیستماتیک پرداخت به نیروی کار گوگل در دادگاه محلی در سان‌فرانسیسکو توسط خانم ژانت ویپر، نماینده وزارت کار با ذکر مدارک معتبر تکرار شد و گوگل نیز به طور ضمنی پذیرفت که به کارمندان زن خود کمتر از مردان پرداخت می‌کند.

نماینده وزارت کار گفت ما متوجه وجود سیستم پرداخت ناعادلانه به‌طور خودکار و تعریف‌شده دریکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های آی تی هستیم و هرچند تحقیقات ما تمام نشده اما شواهد غیرقابل‌انکاری پیداکرده‌ایم که نشان می‌دهد گوگل به زنان کارمندش کمتر از مردان در موقعیت یکسان پرداخت می‌کند و در مقایسه با سایر کمپانی‌ها افراطی نیز عمل کرده است.

این اتهام در حالی مطرح می‌شود که اغلب کمپانی‌های بزرگ آی تی به مردسالاری در کنار آزار جنسی زنان (تاکسی آنلاین اوبر)کارمند خود متهم شده‌اند.

گوگل که یک پیمانکار دولتی نیز محسوب می‌شود در صورت عدم ارائه مدارک حسابرسی خود از بستن قرارداد با سازمان‌های دولتی محروم می‌شود و این موضوع می‌تواند به درآمد این کمپانی آسیب بزند هرچند اخیراً اعلام کرد سعی می‌کند برابری حقوق مرد و زن در ادارات خود در سراسر جهان را رعایت کند.

مطابق آخرین گزارش منتشرشده از سوی گوگل حدود 31 درصد از نیروی کار این کمپانی زن بوده و فقط 2 درصد سیاه‌پوست و 3 درصد لاتینی هستند و این در حالی است که 59 درصد آمریکایی بوده و 32 درصد نیز آسیایی هستند.

اخیراً کمپانی Palantir در پالوآلتوی کالیفرنیا که در کار آنالیز دیتا است متهم شد که به‌طور خودکار رزومه‌های کاریابی آسیایی‌ها را قبل از بررسی حذف می‌کند! (این کمپانی متعلق به پیتر تی یل است که مشاور ترامپ شده است)

اوراکل نیز ژانویه متهم شده است به مردان خود بیشتر از زنان پرداخت می‌کند و این در حالی است که مدیران اوراکل نیز به بدنه حکومتی ترامپ پیوسته‌اند.

بیم آن می‌رود که مسائل شکاف پرداخت‌ها در آمریکا با ورود مردان آی تی به سیاست و حضور در دولت ناسیونالیست ترامپ پیچیده‌تر شود.

 

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتهام رسمی به گوگل درباره پرداخت‌های کمتر به کارمندان زن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..