تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انجام یک جراحی حیرت انگیز پیوند دست در شیراز

فلوشيپ جراحي دست و عضو آكادمي جراحان دست اروپا در اين خصوص گفت: مردي 20 ساله در فسا با موتورسيكلت تصادف كرده بود و دست راست او از ناحيه ساعد قطع شده بود اما با توجه به كشيده شدن مصدوم پس از تصادف بر روي شن و ماسه هاي محل و در نتيجه آلودگي محل قطع شدگي، امكان پيوند دست او به ساعد وجود نداشت.

دكتر اميد لياقت افزود: ساعد اين بيمار دچار له شدگي و آلودگي شديد با شن شده بود و به همين دليل امكان پيوند دست به ساعد ميسر نبود كه به منظور زنده نگه داشتن عضو و حفظ زمان طلايي براي جراحي، دست قطع شده به مچ پاي بيمار پيوند زده شد.

عضو آكادمي جراحان دست اروپا يادآور شد: پس از 10 روز كه زخم ساعد ترميم و شست و شو داده شد، دست از مچ پا به ساعد پيوند گرديد و وضعيت بيمار در حال حاضر مطلوب است.

دكتر لياقت گفت: با توجه به له شدن عصب هاي حسي حركتي، پيوند عصب پس از انتقال دست بر روي ساعد انجام گرفت و در حال حاضر فيزيوتراپي آغاز شده و انگشتان بيمار حركت مي كند.

اين فلوشيپ جراحي دست افزود: اين جراحي پيچيده و نادر كه بسيار طولاني بود طي 6 مرحله شست و شو، پيوند عصب و پيوند پوست انجام گرفت و عضلات نيز ترميم گرديد.

اين بيمار 20 ساله نيز گفت: طي يك تصادف دچار قطعي دست شدم و به دليل وخامت اوضاع از بيمارستان جهرم به شيراز انتقال يافتم كه به دليل مشكلات موجود و شدت جراحت از حدود 2 تا 8 صبح مرحله اول جراحي به صورت پيوند دست به پا انجام گرفت.

جواد پرهون ادامه داد: پس از اين مدت هوشياري نداشتم و بعد از 10 روز پيوند دست انجام شد و در حال حاضر حركت انگشتانم مطلوب است.

وي با تقدير از پزشك جراح گفت: طبق جست و جوي اينترنتي اين نوع عمل تا كنون تنها بر روي يك جوان 23 ساله در چين انجام شده است و چيزي شبيه معجزه دستم را به من بازگرداند و قدردان پزشك خود هستم كه با تلاش مداوم باعث شد سال هاي عمرم را با معلوليت نگذرانم.

4747




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انجام یک جراحی حیرت انگیز پیوند دست در شیراز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..