تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای اجاره‌های یک روزه و بازار داغ آمارهای رونق مسکن!/ وقتی اجاره خانه به دلار محاسبه می شود

براساس این گزارش افزایش نرخ‌های اجاره کابوسی هرساله برای مستأجران شده به طوری که با نزدیک‌تر شدن به فصل نقل و انتقالات مستأجران نگران‌تر می‌شوند، در همین زمان بسیاری از واسطه گران از داغ شدن بازار اجاره و رهن سوءاستفاده می‌کنند و قیمت‌ها را به اوج خود می‌رسانند.

گفتنی است داغ شدن بازار نرخ‌های نجومی اجاره، بهانه‌ای شد برای بسیاری از دلالان تا شیوه جدیدی در جهت هدایت این بازار بی سرسامان به کار گیرند به طوریکه طی ماه‌های گذشته بازار خانه‌های اجاره‌ای یک ماهه و حتی یک روزه نیز به شدت داغ شده و این بازار در مناطق شمال شهر تهران و شهرهای شمالی و جاهای خوش وآب وهوا پر رونق‌تر است.

براساس این گزارش نیاز به سکونت کوتاه‌مدت در تهران از سوی آن دسته از ساکنان شهرهای مختلف یا میهمانان خارجی که باید برای چند روز یا چند هفته به پایتخت ایران سفر کنند، باعث شده بازاری مجزا در کنار بازار اجاره یک‌ساله آپارتمان شکل بگیرد.

در شمال و مرکز تهران، هم‌اکنون برخی آپارتمان‌ها به صورت مبله، از یک روز تا حداکثر ۶ ماه، به صورت اجاره کوتاه‌مدت به متقاضیان اجاره داده می‌شوند. در میان فایل خانه‌های اجاره‌ای ثبت شده در بنگاه‌های املاک به جز خانه‌هایی که به صورت سالانه اجاره داده می‌شوند، به مواردی برخورد می‌کنیم که قابلیت اجاره روزانه یا ماهانه به مستأجران متقاضی «سکونت کوتاه‌مدت» را نیز دارند. این خانه‌ها بیشتر در مرکز و شمال پایتخت هستند و نرخ اجاره آن‌ها بر اساس موقعیت مکانی و تعداد نفرات در نوسان است. برخی از این خانه‌های لوکس دارای امکاناتی مانند سینمای خانگی، کولرگازی، استخر و اینترنت پر سرعت هستند و برخی فقط وسایلی را در خود جای داده‌اند (خانه مبله) که نیاز روزانه ساکنانشان را برطرف کند.

براساس این گزارش اجاره این واحدهای مسکونی اگرچه می‌تواند مشکل گشای برخی از نیازهای متاقضیان باشد، اما در برخی از موارد باعث ایجاد فساد در برخی از موارد می‌شود که همین موضوع بسیار قابل تأمل است. 

از سوی دیگر باید مشخص شود که آیا نظارتی بر این موارد می‌شود یا خیر

در حال‌حاضر طبق اطلاعاتی که مشاوران املاک از فایل‌های اجاره کوتاه‌مدت آپارتمان اعلام می‌کنند، نرخ اجاره روزانه این خانه‌ها معمولاً بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در تهران در نوسان است. هرچند در مواردی خانه‌های لوکس بر اساس امکانات ویژه روزانه یک تا ۲ میلیون هم نرخ‌گذاری شده‌اند، اما میانگین نرخ اجاره در این نوع خانه‌ها روزانه ۳۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که اگر همین خانه‌ها به صورت سالانه اجاره داده شود، به گفته گروهی از مشاوران املاک متقاضیان این نوع خانه‌ها بیشتر میهمانان خارجی هستند که مدت کوتاهی میهمان پایتخت هستند یا مسافرانی که به دلیل کارهای اداری به شکل موقت در تهران ساکن خواهند بود.

قیمت این نوع خانه‌ها برای مستأجر ایرانی با متقاضی خارجی متفاوت است. آپارتمانی که اجاره ماهانه آن برای مستأجر ایرانی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است برای متقاضی خارجی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار محاسبه و دریافت می‌شود.

این واحد‌ها به میهمانان خارجی به شکل ماهانه اجاره داده می‌شود و این محدودیت به دلیل نوع آپارتمان‌هایی است که به این دسته از مخاطبان داده می‌شود، بیشتر خانه‌های لوکس برای اجاره به متقاضیان خارجی در نظر گرفته شده است، به‌عنوان مثال آپارتمانی لوکس در خیابان پاسداران به قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ دلار یا آپارتمان دیگری در الهیه به قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ دلار اجاره رفته است. 

براساس این گزارش حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار  مسکن در خصوص ثبت قراردادهای اجاره‌ای یک روزه یا یک ماهه گفت: تمامی قرارداد‌ها در سامانه ثبت اجاره و مشاوران املاک ثبت می‌شود و برای قراردادهای یک روزه و یا یک ماهه فرقی ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری یادآور شد: تعداد قراردادهای یک روزه و یا یک ماهه کم است بنابراین نمی‌توان در رونق یا رکود یافتن بازار مسکن تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۶ تا ۱۳ فرودین ماه ۲۲۵ قرار داد خرید و فروش و ۲۷۷ هزار قرارداد اجاره منعقد شده است، افزود: ۴ هزار و ۲۵۵ قرارداد خرید وفروش و یک هزار و ۹۹۱ قرارداد اجاره داشته ایم که در مقایسه با سال قبل هم در بخش خرید و فروش و هم در بخش اجاره افزایش داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه تمامی قراردادهای اجاره باید دارای کد رهگیری باشند، افزود: بدون دریافت کد رهگیری قراردادی در مشاوران املاک منعقد نمی‌شود.

براساس این گزارش امیدوار هستیم نظارت های دولت بر بخش های مختلف به ویژه بازار اجاره مسکن های یک روزه بیشتر باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای اجاره‌های یک روزه و بازار داغ آمارهای رونق مسکن!/ وقتی اجاره خانه به دلار محاسبه می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..