تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رزمایش مشترک عربستان و سودان پایان یافت

کد خبر: ۵۱۰۵۳۱

۳۶  بازدید

رزمایش هوایی مشترک عربستان و سودان که نهم فروردین ماه در منطقه «مروی» واقع در شمال خارطوم پایتخت سودان آغاز شده بود، روز یکشنبه به پایان رسید.

خبرگزاری ایرنا: رزمایش هوایی مشترک عربستان و سودان که نهم فروردین ماه در منطقه «مروی» واقع در شمال خارطوم پایتخت سودان آغاز شده بود، روز یکشنبه به پایان رسید.

به گزارش شبکه خبری فرانسه، «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان، برگزاری این رزمایش را نشانه بهبود و تقویت روابط 2 کشور دانست.


بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این رزمایش، تقویت نیروی هوایی 2کشور، تبادل تجربیات و تقویت همکاری دو جانبه اعلام شده است.


عمر البشیر که در مراسم اختتامیه این رزمایش سخنرانی می کرد، افزود: نیروهای مسلح سودان نقش محوری در بهبود روابط سودان با عربستان و همه کشورهای خلیج فارس ایفا کرده است.


وی اظهار داشت: امنیت سودان جدا از امنیت کشورهای منطقه نیست؛ از این رو تلاش کرده‌ایم همکاری های امنیتی و نظامی با کشورهای همجوار داشته باشیم.


یک افسر سودانی درباره این رزمایش گفت: بیش از 20 جنگنده از نوع میگ -29 و سوخوی -24 در این رزمایش شرکت کردند. همچنین هواپیماهای اف سی 15 و یوروفایتر (تایفون) عربستان نیز در این رزمایش حضور داشتند.


سودان یکی از کشورهایی است که با اعزام نیرو به یمن، در حمله نیروهای ائتلاف سعودی به یمن مشارکت دارد.


عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس ‌جمهوری مستعفی یمن و همچنین در تلاش برای تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رزمایش مشترک عربستان و سودان پایان یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..