تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهروندان همچنان پیگیر قانون پیش‌فروش آپارتمان/ صدور شناسنامه فنی ساختمان آغاز شده‌است

شهروندان همچنان پیگیر قانون پیش‌فروش آپارتمان/ صدور شناسنامه فنی ساختمان آغاز شده‌است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از اصلی ترین حوزه هایی که مردم را در دادگستری و دادگاه ها درگیر خود کرده، جرایمی است که به دلیل عدم آشنایی با قوانین پیش فروش ساختمان و معامله های ملکی اتفاق می افتد. بسیاری از پرونده های ملکی در دادگاه ها به دلیل اختلاف بین فروشنده و خریدار در پیش فروش املاک است. قانونگذار برای پایان دادن به این مشکلات، قانونی به نام پیش فروش ساختمان تصویب کرده ولی این قانون با وجودی که در برخی کلانشهرها مانند تبریز به اجرا درآمده، هنوز در تهران اجرایی نشده است.

یکی از مخاطبان در این باره پرسیده: قانون پیش فروش ساختمان در تهران اجرا نمی شود. شهرداری برای اجرای این قانون در چه مرحله ای است؟

پیش از این در گزارشی اعلام شد یکی از اصلی ترین دلایل عدم اجرای قانون پیش فروش ساختمان در تهران چیست. زیرا آنطور که شهرهای بزرگ دیگر موفق به اجرای این قانون شده اند، این قانون در شهر تهران اجرا نشده.

باید گفت اجرای قانون پیش فروش ساختمان مشروط به صدور شناسنامه ساختمان است و هنوز صدور شناسنامه ساختمان در تهران با مشکلاتی مواجه است.

کانون سردفتران 3 سال پیش اعلام کرده بود قانون پیش فروش ساختمان با صدور شناسنامه ساختمانی از سال 94 در تهران اجرایی می شود که عملا مشاهده شد این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران هم به خبرنگار ما توضیح داده بود که این مشکل به دلیل عدم همکاری شهرداری تهران در صدور شناسنامه فنی ساختمان اجرایی نشده است.

با این حال، سالاری، عضو شورای شهر تهران به خبرنگار ما گفته بود که صدور شناسنامه فنی ساختمانها در تهران آغاز شده و با این شناسنامه ها می توان امیدوار بود قانون پیش فروش ساختمان اجرا شود. با این وجود تاکنون هنوز این قانون در تهران به اجرا درنیامده و مانع اصلی، همچنان عدم فراگیرشدن صدور شناسنامه فنی ساختمان است.

برای اطلاع بیشتر از سوابق عدم اجرای قانون پیش فروش ساختمان (اینجا) را بخوانید.

46231




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهروندان همچنان پیگیر قانون پیش‌فروش آپارتمان/ صدور شناسنامه فنی ساختمان آغاز شده‌است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..