تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتصال خلیج فارس به دریای بالتیک با قطار باری

در دیدار عضو هیأت مدیره راه آهن با و رئیس راه آهن لتونی صورت گرفت ؛

اتصال خلیج فارس به دریای بالتیک با قطار باریبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر خبر دریافتی، در پی دیدار ادوینس برزینس عضو هیأت مدیره و رئیس راه آهن لتونی با حسین عاشوری عضو هیأت مدیره راه آهن و رئیس کمیته ترانزیت بر راه اندازی قطار باری از بندر ریگا (پایتخت کشور لتونی) به بندر عباس برای جابجایی بار در کریدور شمال – جنوب توافق شد.

عاشوری در خصوص توافقات صورت گرفته دراین جلسه گفت: در این جلسه راه آهن لتونی جهت ایجاد و گسترش همکاریها در همه زمینه های ریلی با راه آهن ایران بر اهمیت و تمایل استفاده لتونی از پتانسل بالقوه کریدور شمال – جنوب تأکید کرد .

وی افزود: پیرو استقبال از تمایل راه آهن لتونی جهت گسترش همکاریهای ریلی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته راه آهن ایران برای جهت فعال کردن کریدور شمال - جنوب با همکاری راه آهن های روسیه و آذربایجان ارائه شد.

عاشوری تصریح کرد: همچنین در جلسه ۳ جانبه ای که با حضور مسئولین راه آهن ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو برگزار شد، زمان‌بندی سیر قطارها در هریک از کشورها و تعرفه های مسیر بندر عباس به مسکو از مسیر آذربایجان برای سال ۲۰۱۷ با تخفیف ۵۰ درصدی تعیین شد.

عضو هیأت مدیره راه آهن با استقبال از پیوستن لتونی به کریدور مذکور گفت: در این جلسه مقرر شد تا پیش نویس یادداشت تفاهم چهار جانبه ایران، آذربایجان، روسیه و لتونی در خصوص حمل ونقل ترکیبی از بندر عباس به ریگا و بالعکس توسط راه آهن ایران تهیه تا در جلسه چهارجانبه ای با حضور روسای راه آهن های روسیه – ایران – آذربایجان و لتونی در اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در مسکو مورد مذاکره قرار گرفته و نهایی شود.

وی در پایان افزود: همچنین طرفین از راه اندازی قطار آزمایشی بندرعباس – ریگا در آینده نزدیک استقبال کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتصال خلیج فارس به دریای بالتیک با قطار باری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..