تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش بازاریابی اینترنتی در ایجاد معرفی بازارهای جدید

ارزش و اهمیتی که فناوری اطلاعاتی و ارتباطی روز برای #توسعه زیرساخت های #گردشگری در دنیا ایجاد کرده است، بسیار جالب و قابل تأمل است.

برای یک بازاریابی موفق، برنامه ریزان بازاریابی باید دو تصمیم اساسی اتخاذ کنند، انتخاب تصویر مناسب و انتخاب موثرترین ابزار برای ایجاد مفهوم نوینی از بازاریابی با عنوان «بازاریابی اینترنتی» تحت لوای فلسفه بازاریابی است و محور خود را تامین نیازهای گردشگران به صورت انفرادی، ایجاد ارزش برای گردشگر و توسعه شبکه ارتباطات و تعاملات بین شرکت ها و افراد قرار داده ناشی از همین دیدگاه است. تاثیر اینترنت، ابزار بازاریابی کارآ در صنعت گردشگری به طور گسترده ای پذیرفته شده است. ارزش و اهمیتی که فناوری اطلاعاتی و ارتباطی روز برای توسعه زیرساخت های گردشگری در دنیا ایجاد کرده است، بسیار جالب و قابل تأمل است. وقتی یک گردشگر بتواند اطلاعات گردشگری مربوط به بناهای تاریخی یک کشور را در پهنه جهانی وب ملاحظه کند و درباره آنها اطلاعات صوتی، تصویری و متنی خوبی به دست آورد، نسبت به آن مشتاق می شود. گردشگری مجازی نیز نوعی فعالیت مبتنی بر فناوری های نوین در امتداد ساختار و روش های سنتی گردشگری است.

نتایج یک پژوهش نشان می دهد بازاریابی اینترنتی در معرفی بازارهای جدید نقش موثر و معناداری دارد و استفاده از ویدئوهای آموزشی در محیط وب دارای بیشترین اهمیت در روش های بازاریابی اینترنتی در معرفی بازارهای جدید گردشگری است. سایر نتایج نیز نشان می دهد گردشگری مجازی در معرفی بازارهای جدید گردشگری نقش موثر و معناداری دارد و ارائه تصاویر پانوراما در خصوص بازارهای جدید گردشگری دارای بیشترین اهمیت در انواع گردشگری مجازی در معرفی بازارهای جدید گردشگری است. با توجه به تحقیقات انجام شده و براساس نظر استادان و کارشناسان صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات، می توان به این نتیجه رسید که با ایجاد بسترهای مناسب در جامعه برای به کاربردن فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری می توان گامی بزرگ به سوی جذب بازارها برداشت. چنانچه اشاره شد بازاریابی اینترنتی در معرفی بازارهای جدید نقش موثر و معناداری دارد. بر این اساس میزان تاثیرگذاری بازاریابی اینترنتی یعنی، «موتورهای جست وجو»، «اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی»، «محتوای مناسب وب سایت ها»، «ویدئو مارکتینگ»، «تبلیغات در دیگر وب سایت ها» بر معرفی بازارهای جدید موثر ارزیابی می شود اما در خصوص تبلیغات ایمیلی، این تاثیر درحد متوسط است.

از سوی دیگر، اهمیت روش های بازاریابی اینترنتی در معرفی بازارهای جدید گردشگری متفاوت است. طبق نظر کاربران اولویت ها در این خصوص به این ترتیب است؛ نخست استفاده از ویدئوهای آموزشی در محیط وب، دوم ارائه تبلیغات برای شناساندن بازارهای جدید گردشگری در دیگر وب سایت ها، سوم طراحی وب سایت ها و وبلاگ ها با محتوای مناسب، چهارم اطلاع رسانی در خصوص مناطق جدید گردشگری از طریق شبکه های اجتماعی و پنجم وجود موتورهای جست وجو. در پژوهش مذکور، میزان تاثیر انواع گردشگری مجازی از قبیل، «ارائه متون توصیفی»، «ارائه تصاویر سه بعدی»، «ارائه فیلم های تبلیغاتی»، «محتوای مناسب وب سایت ها» و «ارائه تصاویر پانوراما» موثر ارزیابی شد. همچنین اهمیت انواع گردشگری مجازی در معرفی بازارهای جدید گردشگری متفاوت است.

اولویت بندی نقش روش های گردشگری مجازی از نظر کاربران سایت های آژانس های گردشگری، به ترتیب عبارت است از: ارائه تصاویر پانوراما در خصوص بازارهای جدید گردشگری، ارائه فیلم های تبلیغاتی در خصوص بازارهای جدید گردشگری، ارائه متون توصیفی از طریق وب سایت درخصوص بازارهای جدید گردشگری، ارائه تصاویر سه بعدی در خصوص بازارهای جدید گردشگری و در نهایت ارائه فیلم های تبلیغاتی در خصوص بازارهای جدید گردشگری. با این همه اما نتایج این پژوهش نشان می دهد بستر گردشگری مجازی کشور در وضعیت مناسبی ندارد. اگرچه یافته ها نشان دهنده وجود افراد متخصص و آشنا با فناوری های اطلاعات در کشور است اما نتایج حاکی از نبود امکانات نرم افزاری، پهنای باند مناسب، قوانین و مقررات حقوقی لازم در کشور، شفافیت در سیاست گذاری و نبود حمایت مدیران از فناوری های جدید و فرهنگ سازی نشدن استفاده صحیح از فناوری های اطلاعات و همین طور آشنا نبودن گردشگران با عملکرد فناوری از اطلاعات بود.

پیشنهادها

براساس نتایج این تحقیق برای توسعه گردشگری مجازی پیشنهاد می شود ارائه تصاویر با کیفیت از مناطق گردشگری به منظور ترغیب گردشگران برای بازدید از آنها، ارائه بسته های آموزشی نحوه کار با Google Map وGoogle Earth، ایجاد شبکه گسترده گردشگری مجازی، تولید نرم افزارهای مورد نیاز در زمینه گردشگری مجازی، طراحی سایت جامع گردشگری مجازی ایران با همکاری سازمان های گردشگری استان ها، ترغیب عکاسان به تهیه عکس های 360 درجه و با کیفیت از مقاصد گردشگری برای قرار گرفتن در سایت های گردشگری مجازی، طراحی سایت جامع و دو زبانه گردشگری مجازی، برای آشنایی گردشگران خارجی با جذابیت های مقصد، امکان برنامه ریزی سفر، با توجه به اطلاعات ارائه شده در وب سایت باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین برای توسعه بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می شود توسعه زیرساخت های لازم برای به کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری، توجه به اهمیت نقش بازاریابی اینترنتی در صنعت گردشگری، بالا بردن استفاده از وب سایت های تبلیغاتی با طراحی جذاب و به روز سایت، ارائه اطلاعات جامع درباره مقاصد گردشگری در وب سایت، برگزاری نمایشگاه های بازاریابی اینترنتی صنعت گردشگری و معرفی وب سایت های برتر برای ایجاد انگیزه و برقراری ارتباط بین فعالان صنعت گردشگری و متخصصانIT، طراحی سایت های دوزبانه و ارائه اطلاعات به روز شده وتهیه فیلم های تبلیغاتی از مقاصد گردشگری انجام گیرد.

نویسندگان

معصومه عیقرلو/ کارشناسی ارشد مدیریت گردشگری
اردوان بهزاد/ استادیار گروه جغرافیای دانشگاه آزاد تهران مرکز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش بازاریابی اینترنتی در ایجاد معرفی بازارهای جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..