تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




32 برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، تیمور آقامحمدی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: قرار گرفتن روز هنرانقلاب اسلامی در ابتدای سال اتفاق خوبی است که می‌تواند نتایج بسیاری خوبی در زندگی ما ایجاد کند.

وی افزود: اگر ما نگاه تشریفاتی و لوکس به هنر را کنار بگذاریم آن روز خواهیم دید که چه تاثیری در زندگی ما دارند و افراد می‌توانند از آن برای بهتر و زیبا زندگی کردن بهره ببرند چرا که هنر صرفا سینما و موسیقی نیست.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری همدان با تاکید براینکه هنر عرصههای مختلفی را در بر می‌گیرد، بیان کرد:با شکل‌گیری انقلاب اسلامی نوع جدیدی از نگاه به هنر شکل گرفت و سبب شد تا هنرمندان با نوعی ازهنر رو‌به‌رو شدند که جامعه حق دارد به تعریف صحیح از آن دست یابد.

وی تصریح کرد: حوزه هنری کشور در تلاش بود تا در طول این سال‌ها  مانیفست هنر انقلاب را تهیه کرده و اقداماتی در این راستا انجام دهد که امیدواریم به زودی بتوانیم از محتوای تولید شده توسط این نهاد بهره‌مند شویم.

آقامحمدی درباره برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی نیز عنوان کرد: برنامه‌هائی مانند فروش محصولات سوره مهر با 20 درصد تخفیف تا پایان ماه، برگزاری جشن خانه عکاسان و 450جلسه کلاس خانه عکاسان، برگزاریسینما اکران با حضور اهالی سینما و تصویر،برپائی جلسه نقد و بررسی فیلم نیمروز در خانه فیلم،نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره رویش،نشست صمیمی با اهالی واحد هنری، برگزاری 10 هفته 10 نقاش برگزار می‌شود.

وی افزود: پرداختن به مباحث تئوریک انقلابی با سخنرانی استاد اردلانی و با محتوای نقاشی دیواری در کشور و همدان، برپائی شب ادبیات کودک و نوجوان در فرسفج، ورکشاب تدوین دانشنامه و رونمائی از برخی آثار  با حضور دکتر اکبری مدیر مرکز دانشنامه ایران،برگزاری عصر خاطره انقلاب،دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان و رونمایی از تولیدات جدید حوزه هنری و  همچنین تقدیر از هنرمندان جوان و پیشکسوت به همراه تقدیر ویژه از حمید حسام از دیگر برنامه‌های این نهاد در همدان است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری همدان با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان 23 برنامه محوری برگزار می‌شود، گفت: در این هفته علاوه بر برنامه‌های ذکر شده ورکشاپ نقاشی با موضوع ولادت حضرت امیر(ع) و پدر، برگزاریهفتمین شب آواز هگمتانه،نشست مشترک داستاننویسان  استان‌های همدان و مرکزی،برپائی نمایشگاه نقاشی کریم زارعی،نشست مشترک هنرمندان ادبیات پایداری با مسئولان اسناد انقلاب اسلامی در تهران و بازدید از موزه عبرت و برگزاری کارگاه مستندسازی با حضور منوچهر مشیری نیز برگزارمی‌شود.

وی درباره وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در همدان عنوان کرد: ما ماهانه جلسات مستمری را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم  و به صورت جداگانه در بخش شعر و داستان کودک و نوجوان نیز آثاری را تولید کرده‌ایم که کتاب "من شاعر شدم" نمونه‌ای از این آثار است.

آقامحمدی درباره وضعیت ارتباط ناشران حوزه ادبیات کودک و نوجوان با حوزه هنری همدان نیز اظهار داشت: متاسفانه ما در همدان ناشر ادبیات کودک و نوجوان نداریم به همین دلیل نیز آثار تولید شده در این عرصه توسط حوزه هنری همدان برای انتشار به انتشارات سوره مهر که 5 دوره ناشر برتر کشور بود واگذار می‌شود.

وی ابراز کرد: حوزه هنری تنها نهادی است که به صورت مستمر کلاس‌های آموزشی خود را در سطوح مختلف در بخش عملی و تئوری برگزار می‌کند که افراد پس از گذراندن این دوره و برگزاری آزمون در صورت کسب امتیاز لازم وارد مرحله بعد می‌شوند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری همدان گفت: در سال گذشته سه هزار جلسه در خانه فیلم، کانون، شهر داستان، رمان، قلمک، شهر کودک و نوجوان، روی میز منتقد، خانه عکاسان، نقاشان، تصویرسازی و تاریخ شفاهی برگزار شده است.

وی افزود: پیگیری روند چاپ 15کتاب تالیف شده و رونمائی از هفت مورد، نگارش بیش از 60کتاب، تولید نمایش واگویه‌های گندابی و اجرای آن در کربلا، همدان و تهران، تهیه آلبوم "صدای شاعر و شوریده شهر"  و تولید چهار آلبوم دیگر در سال جدید از دیگر توفیقات حوزه هنری همدان است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «32 برنامه محوری در هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..