تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص کلم بروکلی | کلم بروکلی ضد سرطان است

کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل ترکیبات خاص خود، یکی از سبزی های ضد سرطان معرفی شده است. به دلیل وجود فلاونوئیدها به ویژه سولفور افن، بروکلی را به عنوان سبزی ضد سرطان می شناسند.

کلم بروکلی معروف ترین سبزی ضد سرطان

کلم بروکلی به پایین آمدن کلسترول خون کمک می کند زیرا فیبر موجود در سبزیجات با کلسترول خون ترکیب می شود.

مصرف کلم بروکلی مانع از گسترش سلول های سرطانی به ویژه در قفسه سینه می شود.

کلم بروکلی حاوی ترکیباتی است که اعصاب را تقویت کرده، دید چشم را بهبود می بخشد و پوست را زیبا می کند. پس بروکلی را بیشتر بشناسید و آن را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

یک سبزی با خاصیت ضد التهابی
بروکلی یک داروی طبیعی مفید برای کاهش التهابات بدن است و سرعت تحلیل مفاصل را کاهش می دهد. به همین دلیل به افراد مبتلا به آرتروز توصیه می شود کلم بروکلی را حتما در برنامه غذایی شان داشته باشند. ترکیبات بروکلی با مسدود کردن ترشح آنزیم هایی که سبب تخریب مفاصل می شود، از مفاصل شما حفاظت می کند.کلم بروکلی

کلم بروکلی

سبزی با خاصیت ضد سرطانی

آشنایی با خواص بروکلی معجزه گر

سلامت قلب و رگ ها
کلم بروکلی در کنار خواص مختلفش به مهم ترین عضو بدن شما هم سود می رساند و علاوه بر پایین آوردن کلسترول خون، به تقویت رگ های خونی کمک می کند. سولفور افن موجود در کلم بروکلی خاصیت ضد التهابی دارد و از تخریب و صدمه به رگ های خونی پیشگیری می کند.

ویتامین های گروه B هم در کلم بروکلی وجود دارند که این ویتامین به تنظیم و کاهش هموسیستئین کمک می کند. هموسیستئین یک نوع اسید آمینه است که پس از مصرف گوشت در بدن ایجاد می شود و مقدار زیاد آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

تقویت بینایی
شاید شنیده و خوانده اید که هویج برای سلامت چشم ها بسیار مفید است و این موضوع به لوتئین آن مربوط می شود اما این بار می توانید برای حفظ سلامت چشم ها در کنار هویج از کلم بروکلی هم استفاده کنید. بروکلی آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که از تخریب سلول های چشم، بروز بیماری آب مروارید و صدمه به عدسی چشم پیشگیری می کند.

بروکلی خطر هم دارد؟
به طور کلی مصرف کلم بروکلی برای افراد مختلف ضرری ندارد و هیچ نوع تهدید جدی یا اثر جانبی مخربی ایجاد نمی کند اما مهم ترین مشکلی که ممکن است با مصرف مقدار زیاد بروکلی پیش بیاید، التهاب روده یا افزایش گاز روده است که به دلیل مقادیر فراوان فیبر موجود در بروکلی ایجاد می شود. البته این خاصیتی است که در همه انواع کلم ها دیده می شود اما خواص مفید آن به قدری غالب است که بروکلی را در رژیم غذایی تان جای دهید.

البته بهتر است افرادی که خون رقیق و غلظت خون پایینی دارند از مصرف بروکلی پرهیز کنند چون کلم بروکلی با داشتن ویتامین KK سبب انعقاد خون می شود که این موضوع می تواند در مورد بیمارانی که باید خون رقیق داشته باشند خطرآفرین باشد یا تاثیر داروها را مختلف کند. از این رو به افرادی که داروهای رقیق کننده غلظت خون مصرف می کنند، توصیه می شود از خوردن کلم بروکلی پرهیز کنند .

کلم بروکلی

سبزی با خاصیت ضد سرطانی

دوستدار دستگاه گوارش
یک خاصیت مشترک بیشتر میوه ها و سبزیجات این است که به هضم بهتر غذا و سیری بیشتر کمک می کنند. بروکلی هم از این قاعده مستثنی نیست و با داشتن فیبر بالا به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. فیبر در سالم نگه داشتن سطح باکتری های روده نقش دارد و سبب هضم بهتر مواد غذایی می شود.

سولفور افن بروکلی سبب می شود باکتری معروف هیلکوباکترپیلوری که رد معده وجود دارد بیش از حد رشد و تکثیر پیدا نکند یا به دیوار معده نچسبد. این خاصیت بیشتر در جوانه های بروکلی دیده می شود.

کاهش کلسترول خون
اگر به تازگی بعد از گرفتن جواب آزمایش متوجه شده اید که کلسترول خون تان بالاست، متخصصان به شما توصیه می کنند کلم بروکلی را به رژیم غذایی تان راه دهید. این کلیم در ترکیباتش موادی دارد که به پایین آمدن کلسترول خون کمک می کند زیرا فیبر موجود در سبزیجات با کلسترول خون ترکیب می شود. این ترکیب شدن سبب می شود کلسترول راحت تر دفع شده و در نتیجه سطح کلسترول بدن پایین می آید.

یک راه عالی برای سم زدایی
اگر در فکر از بین بردن سموم و مواد زائد بدن تان هستید، نیم نگاهی هم به کلم بروکلی داشته باشید. در این کلم پرخاصیت ترکیبات مفیدی وجود دارد که پله پله مراحل سم زدایی بدن را انجام می دهد.

اصل و نسب بروکلی
بعضی ها معتقدند بروکلی شبیه یک دسته گل سبز رنگ است. این سبزی بومی کشور ایتالیاست. ایتالیایی ها به این سبزی «بروکولو» می گویند که معنی آن گل روی کلم است و این سبزی را به صورت آب پز همراه خوراک ها یا به صورت خام در سالاد مصرف می کنند.

کلم بروکلی

سبزی با خاصیت ضد سرطانی

مصرف کلم بروکلی به ویژه برای خانم های یائسه بسیار مفید است چون عوارض یائسگی را کنترل می کند. کلم بروکلی سرشار از کاروتن، ویتامین های گرله B و C، فولیک اسدی، پتاسیم، اندکی سدیم، آهن، کلسیم، سلنیوم (در ساقه)، فلاونوئیدها و سولفورافن است. نیازی به توضیح نیست که با این همه ترکیبات مفید، توصیه می شود مصرف آن در سبد غذایی خانواده قرار گیرد.

خام، پخته یا بخارپز؟
روشی که برای آماده کردن کلم بروکلی انتخاب می کنید در جذب ریزمغذی های کلم بروکلی نقش دارد. افرادی که دنبال خاصیت ضد سرطانی بروکلی هستند بهتر است این سبزی را به مدت طولانی نپزند و به صورت خام یا نیم پز مصرف کنند.

پختن بروکلی، سبب نابودی آنزیم های ضد سرطانی این سبزی مفید می شود و بخارپز کردن آن به مدت 20 دقیقه، سه دقیقه قرار دادن بروکلی در مایکروویو و تفت دادن آن به مدت 5 دقیقه، تاثیر قابل توجهی بر خاصیت های آن بر جای نمی گذارد و خواص مفیدش را نابود نمی کند. بروکلی خام همه ریزمغذی های ضروری را دارد. از این رو اگر از بابت التهاب روده یا افزایش گاز روده دچار مشکلات آزاردهنده نمی شوید، بهتر است بروکلی را خام مصرف کنید.

کلم بروکلی خاصیت ضد سرطانی دارد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص کلم بروکلی | کلم بروکلی ضد سرطان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..