تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین زمان برای انجام حرکات ورزشی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای انجام حرکات ورزشی چه زمانی است؟

با توجه به اینکه کاهش وزن به سوزاندن کالری بیشتر از آنچه در طول روز دریافت می کنید مربوط می شود، بسیاری از مردم به راحتی با همین روش وزن کم کرده و لاغر می شوند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


اما چرا وقتی می دانیم ورزش علاوه بر سوزاندن کالری بیشتر ، احساس بهتری را در ما ایجاد می کند و روند پیری را نیز کند می کند باز هم از انجام ورزش روی گردانیم؟


اگر شما هم قصد دارید کمی اضافه وزن خود را کاهش دهید به دو دلیل توصیه می کنیم حتما ورزش را هم در برنامه روزانه تان بگنجانید و بخصوص زمان مناسبی را برای انجام حرکات ورزشی انتخاب کنید.


اجازه بدهید با دلیل اول لزوم انجام حرکات ورزشی شروع کنیم. محققان بلژیکی تحقیق جالبی را انجام داده اند. محققین از افراد شرکت کننده در این تحقیقات درخواست کردند میزان روزانه مصرف کالری خود را 30% و مصرف چربی را 50% افزایش دهند. سپس این افراد در سه گروه متفاوت قرار داده شدند. یک گروه هیچگونه حرکات ورزشی انجام دادند. گروه دیگر حرکات ورزشی با شدت زیاد و چند ساعت پس از صرف صبحانه را در برنامه داشتند. آخرین گروه نیز همان حرکات ورزشی را در ابتدای روز و پیش از صبحانه انجام دادند.


بعضی از نتایج طبق انتظارات بود. پس از شش هفته، گروه اول که حرکات ورزشی انجام نداده بودند حدود 3 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کردند. گروه دوم که پس از صبحانه ورزش کرده بودند نیز حدود 1.5 کیلوگرم افزایش وزن داشتند.


اما نکته جالب تحقیقات این بود که افرادی که پیش از صرف صبحانه ورزش کرده بودند تقریبا هیچ اضافه وزنی را ثبت نکردند و سطوح انسولین خون آنها نیز در حد طبیعی و سالم باقی ماند. این روند ممکن است به این واقعیت مرتبط باشد که بدن این افراد در طول روز و نه تنها در طی انجام حرکات ورزشی، چربی بیشتری سوزاند.


خب این نتایج به چه معناست؟ به گفته ی پیتر هسپل، سرپرست تحقیقات:

بهترین راهکار برای ممانعت از افزایش وزن ترکیبی از رژیم سالم و متوازن با سبکی از زندگی است که از نظر فیزیکی فعال است. ما در این تحقیق نشان دادیم که ورزش در ساعات اولیه روز و پیش از صرف صبحانه نسبت به انجام همین حرکات پس از صبحانه روش موثرتری برای کنترل وزن خواهد بود.


یافته های این تحقیق، نتایج تحقیقات قبلی که ادعا می کردند ورزش با معده خالی یا پس از صبحانه ای بسیار سبک، چربی سوزی بدن را در حین ورزش و در باقی ساعات روز افزایش می دهد را تایید می کند. این همان روشی است که هیو جکمن برای بازی در نقش Wolverin استفاده کرد: برنامه 16:8 که در طی آن فرد در طول روز 16 ساعت هیچ چیز نمی خورد و سپس 8 ساعت مجاز به صرف غذای سالم است.


پس اگر تمایل دارید که بیشتر بخورید و چاق نشوید، زودتر از خواب برخیزید و پیش از صبحانه ورزش کنید. اگر قصد کاهش وزن دارید، زودتر برخیزید و پیش از صبحانه ورزش کنید. و اگر دوست دارید در طول روز از خلق و خوی بهتری برخوردار باشید هم پیش از صبحانه ورزش کنید. این همان دلیل دوم است.


محققان دانشگاه ورمونت نشان دادند که انجام حرکات ایروبیک با درجه دشواری متوسط، که ضربان قلب را به حدود 112 ضربه در دقیقه می رساند، سبب ارتقای روحیه فرد تا 12 ساعت پس از ورزش می شود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین زمان برای انجام حرکات ورزشی چه زمانی است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..