تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاهده نخستین گربه پالاس در منطقه حفاظت شده هنگام گناباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد یوسف نژاد رئیس حفاظت محیط زیست گنابادگفت: مامورین یگان سرمحیط بانی حین گشت و کنترل منطقه در محدوده زیستگاه کلاته میان از منطقه حفاظت شده هنگام برای اولین بار موفق به مشاهده گربه پالاس شدند.
وی افزود: این گونه طی سالهای گذشته چندین بار در منطقه حفاظت شده هلالی مشاهده و تصویر برداری شده است، اما در منطقه حفاظت شده هنگام برای اولین بار مشاهده شده است.
رئیس حفاظت محیط زیست گناباد گفت: گربه پالاس از خانواده گربه سان وحشی کوچک بومی آسیای میانه است و تقریبا جثه‌ای مشابه گربه خانگی داشته و دارای حدود ۶۰ سانتی متر طول و به طور متوسط ۶ / ۳ کیلوگرم وزن دارد.
یوسف نژاد افزود: رنگ موهای بدن این گونه خاکستری روشن یا زرد تیره همراه با نوارهای عمودی است و از جوندگان تغذیه میکند و بیشتر در شمال شرق کشور زیست میکند.
وی گفت: قبلا گزارشاتی مبنی بر مشاهده ان در پارک ملی خجیر- پارک ملی ساریگل و سالوک آن هم از طریق ثبت در دوربین‌های تله‌ای شده است، اما مشاهده مستقیم این حیوان در منطقه حفاظت شده هلالی و هنگام مبین اهمیت و غنای این مناطق است.
رئیس حفاظت محیط زیست گناباد افزود: مشاهده مستقیم این گونه در منطقه حفاظت شده هنگام به نظر می‌رسد ناشی از ترسالی این منطقه باشد که به دلیل بارش‌های خوب سال قبل و سال اخیر و رویش گیاهان و بدنبال آن افزایش جمعیت جوندگان و بطور کلی دردسترس بودن غذای این گونه باعث شد که شاهده حضور گربه پالاس در این منطقه باشیم.
انتهای پیام//ف. ج.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاهده نخستین گربه پالاس در منطقه حفاظت شده هنگام گناباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..