تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نهادینه شدن صنعت فرهنگ وهنردرجامعه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت الاسلام والمسلمین واعظی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره هنرهای اشراق، در سالن همایش های غدیر قم افزود: نبود صنعت فرهنگ و هنر در کشور خلاهایی را به وجود آورده است، از این رو باید هنر فاخر دینی را شکوفا کرده و در راستای آن صنعت و اقتصاد هنر را در جامعه توسعه دهیم.
 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نبود صنعت فرهنگ و هنر در کشور گفت: باید این صنعت در جامعه نهادینه شود تا از این طریق اقتصاد هنر در جامعه را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به این که زبان هنر ابزار مناسبی برای انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی است گفت: پرداختن و پشتیبانی کردن از هنر امروزه بسیار ضرورت دارد و به یک نیاز عمومی در جامعه تبدیل شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: هنر یک نیاز درونی و واقعی در انسان هاست که باید خودآگاهی هنری را در بین مردم با به نمایش گذاشتن زبان هنر ترویج کنیم، چراکه لذت بردن از مفاهیم هنری یک نیاز واقعی در فطرت ذاتی بشر است.

وی با تاکید بر این که امروز بین علم و صنعت رابطه ایجاد شده است گفت: عالمان در محیط های دانشگاهی به تولید علم می پردازند و با پدید آمدن علم، شرکت ها و حلقه های صنعتی این علم را در عرصه صنعت به نمایش می گذارند.

واعظی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان به دنبال گردش مالی هستند از این رو باید در کشور ما نیز حلقه های واسط بین صنعت و هنر ایجاد شود تا بتوانیم از ظرفیت هنرها در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر ورود پیدا کرده است و با حمایت از هنرمندان به دنبال فرهنگسازی و خودآگاهی هنری در بین طلبه ها و فضلای حوزه های علمیه است تا از استعدادهای هنرمندان بهره مند شود.

دومین جشنواره هنرهای اشراق در آبان ماه سال 95 تا بهمن ماه در هشت رشته هنری در سراسر کشور فراخوان شد که بیش از یک هزار و 800 اثر از سوی طلبه ها و فضلای حوزه های علمیه به دبیرخانه این جشنواره در قم رسید.

در این آیین با حضور مسئولان حوزوی از صاحبان 25 اثر برتر رسیده به این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نهادینه شدن صنعت فرهنگ وهنردرجامعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..