تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله باریک بین نقش بسزایی در مبارزات انقلابی داشت/ ولایت‌‌مداری ویژگی بارز این عالم برجسته بود

ساعت: 11:06 منتشر شده در مورخ: 1396/01/20 شناسه خبر: 1079143

آیت‌الله باریک بین پیش از انقلاب اسلامی ایران، در طول سال‌های فعالیت انقلابی‌ و پس از آن نمونه بارز ولایت‌مداری و تبعیت از فرمان رهبر خود بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، آیت الله شیخ هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صبح روز گذشته بر اثر بیماری به دیار باقی شتافت. این عالم وارسته به عنوان پدر معنوی استان قزوین نقش بسزایی در فضای انقلابی، سیاسی، و فرهنگی مردم داشت لذا برای شناخت هر چه بهتر شخصیت این عالم بزرگ به گفت‎وگو با جمعی از مسوولان استان پرداخته‌ایم.

آیت‌الله باریک بین نقش بسزایی در رونق حوزه‌های علمیه استان داشت

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: آیت الله باریک بین از علمای بزرگی بودند که در مکتب اهل بیت (ع) از علوم آن‌ها بهره برده و این علم را به طالبان حقیقت در حوزه‌های علمیه منتقل کردند.

وی با اشاره به مبارزات نماینده سابق ولی فقیه در استان با رژیم پهلوی، افزود: آیت‌الله باریک بین در انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در حوزه‌های علمیه استان داشتند و در آن برهه مسول حوزه‌های علمیه استان بودند.

این مسوول خاطرنشان کرد: مجاهدین و انقلابیون قزوین با محوریت این عالم بزرگ تحرکات انقلابی را ادامه می‌دادند و بعد از پیروزی انقلاب هم در میدان جنگ تحمیلی حضور یافتند؛ همچنین فرزند عزیزشان را در این راه تقدیم اسلام کردند.

عباسی درادامه گفت: از میان شخصیت‌های استان عنایت ویژه‌ای به ایشان شد و در جایگاه امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفتند و تاکنون هرجا صحبت از انقلاب و مبارزه بوده است یادی از نام و فعالیت‌های ایشان شده ست.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آیت‌الله باریک بین از نظر اخلاقی حق تهذیب و تربیت بر گردن علماء، طلاب، اساتید و حتی مسوولین استان دارد چراکه هرگاه مسوولین می‌خواستند در راه مبارزه تربیت شوند خدمت ایشان رفته و پیام‌های معنوی و اخلاقی را می‌آموختند.

آیت‌الله باریک بین در صحنه علم و فقاهت نقش بسیار ارزنده‌ای داشت

فرج الله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار  کرد: آیت‌الله باریک بین از علمای بسیار وارسته و پرهیزگار بودند که در اوج انقلاب اسلامی نقش هدایت گری و رهبری مردم قزوین را در کنار سایر علما داشتند.

وی افزود: این عالم وارسته در دفاع مقدس فرزند خود را برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی اعزام کرد و همچنین حضور ایشان در در جبهه‌ها مشوق بسیار بزرگی برای رزمندگان بود.

این مسوول تصریح کرد: آیت‌الله باریک بین در صحنه علم و فقاهت نیز برای مردم و حوزه علمیه نقش بسیار ارزنده‌ای داشت و ارتحال ایشان برای مردم استان ضایعه سنگین و فراموش نشدنی خواهد بود.

رییس شورای شهر قزوین عنوان کرد: آیت‌الله باریک بین به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین محور وحدت و انسجام همه مردم و نیروهای وفادار به انقلاب بودند.

وی در پایان افزود: از مردم همیشه حاضر در صحنه دعوت می‌کنم که به منظور تکریم این عالم بزرگوار و پدر شهید در مراسم تشییع و دیگر مراسم‌ها حضور پیدا کنند.

آیت‌الله باریک بین الگوی برجسته در عرصه تعلیم و تربیت

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: آیت الله باریک بین به عنوان پدر و معلم معنوی استان قزوین بودند.

وی افزود: این عالم وارسته خدمات زیادی در عرصه تعلیم و تربیت و فرهنگ استان ارائه کرده و همواره به تزکیه و تهذیب دانش آموزان و تقوای آنان تاکید داشتند .

این مسوول بیان کرد: مشی دوری از افراط و تفریط آیت الله باریک بین یک درس و الگوی عملی برای مردم بود.

قاسمی با بیان اینکه آیت‌الله باریک بین یک الگوی مهم در عرصه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان و معلمان بود، یادآور شد: سال گذشته در روز معلم از ایشان به عنوان معلم نمونه استان تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: آیت‌الله باریک بین در عرصه انقلاب نیز پیشینه طولانی دارد و با مبارزاتی که قبل و بعد از انقلاب داشتند نقش مهمی در این برهه از تاریخ ایفا کردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله باریک بین ملجاء وحدت همگانی بود، افزود: با مرور تاریخ استان درمی‌یابیم که این عالم وارسته همواره در ترویج گفتمان و فرهنگ انقلابب تلاش می‌کردند.

آیت‌الله باریک نمونه بارز ولایت‌مداری بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: آیت‌الله باریک بین پیش از انقلاب اسلامی ایران، در طول  سال‌های فعالیت انقلابی‌ و پس از آن نمونه بارز ولایت‌مداری و تبعیت از فرامین رهبری بود.

وی افزود: بی‌شک هدایت‌ها و رهنمودهای این بزرگوار سبب شد تا فرزند رشیدش در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام نهد و شهد شیرین شهادت را بنوشد.

حسینی ابراز کرد: رفتار ولایی این مرد بزرگ سبب شد تا روحیه انقلابی‌گری توسط او به آحاد مردم استان قزوین منتقل شود.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی‌ها و خطبه‌های روشنگرانه ایشان در طول سال‌هایی که امامت جمعه قزوین و نمایندگی ولی فقیه را در استان‌ عهده‌دار بود، همیشه چراغ راهی برای پیروان پیر جماران و نیز مقام معظم رهبری بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله باریک بین نقش بسزایی در مبارزات انقلابی داشت/ ولایت‌‌مداری ویژگی بارز این عالم برجسته بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..