تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله باریک‌بین با جان و مال خود از انقلاب دفاع کرد/ این عالم برجسته نقشی پدرانه در رفع اختلافات و مشکلات داشت

ساعت: 11:06 منتشر شده در مورخ: 1396/01/20 شناسه خبر: 1079127

رئیس کمییسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در هدایت مردم در جایگاه نماینده ولی فقیه و امامت جمعه نقشی پدرانه و با سعه صدر داشت و فضایی آکنده از معنویت در استان قزوین به وجود آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود محمدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره نقش علمی و مبارزاتی مرحوم آیت الله باریک بین اظهار کرد: حضرت آیت الله باریک بین شخصیت وارسته ای بود که افتخار کشور و منطقه قزوین به شمار می‌آیند.


نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: برای شناخت بیشتر آیت الله باریک بین، پیام مقام معظم رهبری می‌تواند سنجه بسیار ارزشمندی باشد؛ ایشان در پیامی که درباره آیت الله باریک بین داده بودند بر روی دو نکته صداقت و سلامت ایشان تاکید داشتند و فرمودند آیت الله باریک بین عمری با صداقت و سلامت انجام وظیفه کردند.

وی ادامه داد: صداقت از منظر قرآن کریم در آیه 15 سوره حجرات به زیبایی تبیین شده و در کلام وحی آمده است "مومنین راستین کسانی هستند که ایمان به خدا و رسول خدا دارند و هرگز در پیمودن مسیر حق شک و تردیدی به دل راه نمی‌دهند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد می‌کنند اینها همان صادقین و راستگویان هستند."

این مسئول اذعان کرد: پیام رهبری معظم خاطره ای را از حجت الاسلام فیروزی از اساتید حوزه علمیه در ذهنم تداعی کرد و آن خاطره مربوط به اعزام حاج محمد باریک بین به جبهه‌های حق علیه باطل بود. 

وی اضافه کرد: ایشان نقل می‌کردند فرزند ارشد آیت الله باریک بین (آقا مرتضی) تازه به فوز عظیم شهادت نائل آمده بود که دیدیم ایشان برای بدرقه محمدآقا تنها پسر باقی مانده خود به جبهه‌های نبرد آمده بود و در همانجا جمعی از علما و حاضرین از ایشان خواستند که به خاطر کارهای سنگین دفتر امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه از اعزام حاج محمد باریک بین به جبهه صرف نظر کند تا ایشان به رتق و فتق امور و کارهای خطیر دفتر بپردازند که حضرت آیت الله باریک بین در همانجا حضور در جبهه و شهادت دیگر فرزندشان را توفیق الهی قلمداد کرد و گفت بعد از محمد خودم نیز برای دفاع از دین حق به جبهه خواهم شتافت. 

آیت الله باریک بین نگاه وسیع و آینده نگرانه در قزوین داشت 
محمدی عنوان کرد: این دقیقا مصداق آن نگاه قرآنی است که جهاد با جان و مال را نشانه صادقان می‌داند که مقام معظم رهبری، آیت‌الله باریک بین را به این صفت متصف فرمودند. 

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله باریک آئینه تمام نمایی از علم ،عرفان، صداقت، راستی، تقوا و خداترسی بود که قبل از پیروزی انقلاب و در مبارزات ستمشاهی و بعد از پیروزی انقلاب در هدایت مردم در جایگاه نماینده ولی فقیه و امامت جمعه نقشی پدرانه و با سعه صدر داشت و فضایی آکنده از معنویت در استان قزوین به وجود آورد و دفتر ایشان مرجع و ملجاء بسیاری از اهالی قزوین بود. 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ابراز کرد: براستی هرگز نمی‌توان نقش بی بدیل و پررنگ ایشان را در هشت سال دفاع مقدس و همراهی و همدلی با رزمندگان و بسیجیان استان فراموش کرد. 

وی افزود: حضور چندباره ایشان در جبهه‌های حق علیه باطل، تلاش‌های فراموش ناشدنی در حل مشکلات منطقه و اختلافات جریان‌ها و گروه‌ها، کمک به روند رشد و توسعه قزوین علی الخصوص بعد از استان شدن آن همگی نشان از نگاه وسیع و آینده نگرانه ایشان داشت. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله باریک‌بین با جان و مال خود از انقلاب دفاع کرد/ این عالم برجسته نقشی پدرانه در رفع اختلافات و مشکلات داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..