تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فن‏اوری هسته ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی داخلی/ قطع رابطه با آمریکا دستاوردهای خوبی برای ایران داشت

ساعت: 11:17 منتشر شده در مورخ: 1396/01/20 شناسه خبر: 1079174

استاد دانشگاه پیام نور خدابنده گفت: فن‏اوری هسته ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی داخلی و پیشرفت یک کشور و افتخاری است که تجلی خودباوری و تکیه به درون و مقاومت جانانه ملت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عبدی استاد دانشگاه پیام نور خدابنده  در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شده است اظهار کرد: فن‏اوری هسته ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی داخلی و پیشرفت یک کشور و افتخاری است که تجلی خودباوری و تکیه به درون و مقاومت جانانه ملت است.

وی افزود: تقارن روز ملی فن آوری هسته ای با روز قطع رابطه با آمریکا بسیار معنا دار و حاوی پیام بسیار مهمی است از جمله این که تحریم ها و فشار ها و قطع رابطه، تأثیری در عدم پییشرفت ها نداشته بلکه در این راه مفید و مؤثر و کار ساز هم بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این موفقیت بزرگ در فن آوری هسته‏ ای بیش از هر چیز مرهون تصمیمات و سیاستهای مدبرانه و دوراندیشانه ی مقام معظم رهبری است و نشان داد که پایداری، مقاومت در مقابل خواسته نامشروع دیگران، خودباوری و اعتماد به نیروهای خلاق کشور می‏ تواند قله‏ های دانش پیشرفته هسته‏ای در حداقل زمان ممکن فتح کند.

وی تصریح کرد: ما توانستیم در این روز از بسیاری از خاکریز هائی را که دشمن از راه های مختلف در مقابل ملت ایران قرار داده بود عبور کنیم و قله های رفیع دانش را که برای بسیاری از کشورها یک آرزو است فتح کنیم .

عبدی با بیان اینکه این روز تجلی عزم ملی در به دست آوردن فناوری هسته است افزود: در این روز باید یاد همه شهدای هسته‏ ای (شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مجید شهریاری، شهید مسعود علی محمدی و شهید داریوش رضایی ‏نژاد) را گرامی بداریم چون که در زمینه هسته ‏ای ما با تکیه بر این شهدای گرانقدر و متخصصان داخلی به دانش هسته ای دست یافتیم.

* قطع رابطه با آمریکا ثمرات و دستاوردهای خوبی برای ایران داشت

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: قطع رابطه با ایران اقدامی از طرف آمریکا در جهت فشار بر روی مسئولین ایران برای آزاد سازی جاسوسان دستگیر شده این کشور در لانه جاسوسی بود و عکس العمل ایران در قابل این مسئله بسیار جالب بود و در اولین واکنش به این امر حضرت امام(ره)خطاب به ملت ایران پیامی بیان داشتند.

وی افزود: نتیجه قطع رابطه با آمریکا ثمرات و دستاوردهای خوبی برای ایران داشت ایران اسلامی توانست با اتکای به خداوند متعال گام های بلند و مهمی در جهت خود کفائی بردارد.

عبدی گفت: حضرت امام (ره)به برخی که به بهانه این که ما نمی توانیم داخل درهای بسته زندگی کنیم باید با کشورهای مختلف رابطه داشته باشیم و رابطه با آمریکا را مطرح می کنند پاسخ دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: آمریکا پس از قطع رابطه با ایران دست به یک‏سری توطئه‏ های نافرجام علیه انقلاب اسلامی ازجمله حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، انهدام هواپیمای ایرباس و تحریم اقتصادی زدند که پس از گذشت سال‏ها، هنوز هم این روابط خصمانه نسبت به ملت ایران ادامه دارد.

*امروز شاهد بدعهدی ‏های شیطان بزرگ در اجرای برجام هستیم

عبدی افزود: اگرچه آمریکا در اثر مقاومت ملت ایران و پیشرفت حیرت ‏انگیز جمهوری اسلامی ایران سرانجام مجبور شد به پای میز مذاکره بیاید، اما هیچ وقت از دشمنی‏ اش نکاست، همان‏گونه که امروز بدعهدی ‏های شیطان بزرگ را در اجرای برجام می بینیم با وجود این‏که خودشان اعلام می کنند که  ایران فراتر از برجام هم تعهدات خود را انجام داده است و خود آمریکای ‏ها معترفند ایران شدیدترین بازرسی‏ ها را پذیرفته است، اما همچنان بهانه ‏های تازه از راه می‏ رسد؛ برنامه موشکی، حقوق بشر و هزار بهانه دیگر که نشانه‏ های بدعهدی طرف مقابل در اجرای برجام است.

وی ادامه داد: با گذشت ماه ها از اجرایی شدن برجام علاوه بر این که ساختار تحریم ‏ها برجاست و بسیاری از تحریم ها لغو نشده یا صرفا فقط بر روی کاغذ لغو شده و در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته تحریم ‏های جدیدی  علیه ایران وضع شده، اشخاص و شرکت‏های جدیدی را به لیست تحریم‏ ها به اتهام حمایت از برنامه‏ ‏موشکی ایران اضافه کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در بحث سوریه هم آمریکا بزرگترین کارشکنی را می کند و داعش را خودشان درست کردند و به جان مردم بی دفاع  سوریه انداختند و الان هم دولت سوریه را متهم می کنند به استفاده از سلاح شیمیایی تا دولت سوریه را در جهت بین ‏المللی تحت فشار قرار دهند.

وی افزود: کشورهای غربی سعی دارند با توجه به مذاکرات سیاسی اخیر در سوریه و حصول نتیجه، بار دیگر پرونده سوریه را در شورای امنیت بررسی کنند و استفاده ابزاری از شورای امنیت در جهت فشار به دولت سوریه و دادن امتیاز به دولت ‏های غربی است، همچنان که در سال ۲۰۱۲ آمریکا به بهانه حمله شمیایی توسط دولت سوریه، دمشق را خلع سلاح کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فن‏اوری هسته ای نماد جهاد، استقامت و اعتماد به توانمندی داخلی/ قطع رابطه با آمریکا دستاوردهای خوبی برای ایران داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..