تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شعارهایی که به جای سفره مردم سر از همایش‌ها درمی‌آورند

ساعت: 11:06 منتشر شده در مورخ: 1396/01/20 شناسه خبر: 1079122

اقتصاد و شعارهای سال به جای ورود به بطن زندگی جامعه و مردمانش سر از همایش ها در می آورد، مسئولین امر لطفا پاسخگو باشند!!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،امسال به نام اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است و مانند چند سال اخیر مشاهده می شود که دغدغه اصلی رهبری همانطور که خودشان نیز اشاره کرده اند مشکل معیشت و اقتصادمردم است.

این نام گذاری های پی درپی این مفهوم را در ذهن ایجاد می کند که دولت و همچنین در زمینه هایی، ملت کارخاصی انجام نداده اند و عملا رهنمودهای رهبری روی زمین مانده اند و این نام ها، فقط سربرگ برگه های اداره هایمان گشته و تعداد همایش ها را دو چندان کرده همایش هایی که محتوا و نوع برگزاری آن در تضاد با اقتصاد مقاومتی بوده و یدک کشیدن این نام فقط به سخره گرفتن این شعار بوده است.

در زمینه هایی مردم کم کاری کرده اند واز اقتصاد ملی حمایت لازم وکافی را نکرده اند وهنوز هم برخی به تولیدات فرزندان این مرز وبوم اعتماد ندارند وبا بهانه های بنی اسرائیلی وبیان کردن اینکه کیفیت پایین است و قیمت بالا نمی شود این رفتارها را توجیه کرد. شاید بتوان گفت که یکی از مشکلات اصلی مردم عدم شناخت از محصولات و مارک های ایرانی می باشد چراکه مسئولان تلاش کافی برای معرفی کالاهای ایرانی به مردم این مرز و بوم نکرده اند و محصولاتی که گاهی حتی خیلی با کیفیت تر از نمونه های خارجی موجود در بازار است.

از بحث وکم کاری ملت که بگذریم به دولت میرسیم که قرار بود طلائیه دار این اقتصاد باشد نه ریشه کن اما آن چیزی که امروز از دولت مشاهده میشود خیلی متفاوت تر از وظایف وانتظارات است حتی با شعار ها و وعده های زمان انتخاباتشان نیز متفاوت است.

اقتصادی که قرار بود برای جوانان ایرانی اشتغال به وجود آورد بیشتر برای جوانان چینی اشتغالزایی کرده است، واردات بی رویه انواع محصولات وکالاها وعدم حمایت از تولید کنندگان از نکات قابل تامل است شاید در آمار ها بشود نشان داد که از تولید کننده داخلی حمایت میشود وکلی مزایا به آنها تعلق میگیرد اما در عرصه واقعی این مزایا به گونه ای پرداخت میشود که چندگام بیشتر کارگاه های تولیدی خصوصا کارگاه های کوچک را به قهقهرا می برند انواع وام ها با سودهای کلان نمونه ای از این کارها است.

واردات بی رویه کالاهایی که در کشور خودمان هم میشود تولید کرد از نوع دیگر زیرپا گذاشتن اقتصاد مقاومتی است واردات کالاهایی که شاید در هنگام شنیدن آمارها تعجب کرده و احتمالا لبخند تمسخر نیز بر لب بیاوریم. واردات انواع کالاهای بزرگ واساسی تا کالاهای کوچک و تزئینی، واردات مواد پتروشیمی تا واردات مسواک و خلال دندان.

یادمان باشد که با وارد شدن هر کدام از این کالاها کارگاه وکارخانه ای تعطیل شده وبه عرصه نابودی کشیده می شود بسیاری از آشنایان و دوستان بیکار میشوند. در این راستا فقط گمرک ایران ومافیای وارداتی مقصر نیستند مردم نیز مقصرندکه با خرید این نوع کالاها به ورودشان وبیکار کردن هم وطنان شان کمک می کنند. مصرف وعلاقه بیش از حد مردم برای کالاهای خارجی ومثل همیشه کم کاری وعدم کار آمدی دستگاه های اجرایی حتی باعث بیشتر شدن قاچاق کالا به داخل کشور شده است، قاچاق کالاهایی که نه توسط کولبرها بلکه توسط افراد ذی نفوذ انجام میگیرد. بارهایی که با کانتینر وارد کشور می شوند.

امید است که روزگاری مسئولین از پاس کاری ومقصر دانستن همدیگر دست بکشند و خود گامی در راه تغییر گذارند چراکه دیروز [[درگذشت]] واین امروز است که هنوز نفس میکشد.

* فائزه مشهدی محمدپور

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شعارهایی که به جای سفره مردم سر از همایش‌ها درمی‌آورند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..