تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزنه های مربوط به واردات غیر رسمی باید شناسایی و مسدود شود

نعمت زاده در جلسه مبارزه قاچاق کالا تأکید کرد:

روزنه های مربوط به واردات غیر رسمی باید شناسایی و مسدود شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن وتجارت در جلسه بررسی شیوه های قاچاق کالا و ارائه راه کارهای عملی برای کاهش آن ؛ با بیان این مطلب، افزود : این وزارتخانه به عنوان مسئول تجارت خارجی در کشور موظف است تا جلوی واردات بی رویه را گرفته و آن را هرچه سریع تر ساماندهی کند و در این راستا مواردی به دولت پیشنهاد داده شده و حتی درصددیم تا با نظرات اعضای حاضر در یان جلسات گزارش کاملی برای استحضار مقام معظم رهبری تهیه و تدوین نماییم.

وزیرصنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: برای ساماندهی کارت بازرگانی قریب به 8 ماه است که ظوابط قدیمی را به منظور جلوگیری از هر گونه تخلفات احتمالی تغییر داده و حتی تعداد زیادی از کارت های موجود در دست مردم پس از بررسی عدم صلاحیت آنها باطل گردید و در این میان کارت های موقت بازرگانی را بطور کامل با هاهنگی اتاق بازرگانی ، صنایع ومعادن وکشاورزی از میان برداشتیم.

وی تصریح کرد: در این جلسات که نمایندگان محترم گمرک ، وزارت کشور ، مناطق آزاد ، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های ذی‌ربط حضور دارند می توان بسیاری از مواردمربوط به مقررات و ضوابط واردات که در دولت گذشته به غلط بدعت شده است اصلاح شود.

برپایه این گزارش اکبر ترکان  مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز در این جلسه گفت: باید با موانع غیر تعرفه ای از تولید دفاع کرد و در زمینه واردات سرزمین اصلی را با موانع غیر تعرفه ای اصلاح کرد.

به گفته وی، گمرک در در تمامی مناطق آزاد مستقر بوده و نظارت های لازم را برای ورود کالا انجام می دهد بوریکه هرگونه ورود و خروج کالا با ثبت گمرکی همراه است .

ترکان در ادامه با خبر اینکه در سال گذشته به میزان 400 میلیون دلار کالای همراه مسافر از مناطق آزاد جابه جا شده است ، افزود : آن دسته از کالاهیی که از منطقه آزد وارد سرزمین اصلی می شود 15 درصد سود بازرگانی به منطقه آزاد داده می شد که هم اکنون با تخفیف 2 درصدی میزان آن به 13 درصد رسیده است که این میزان نیز به دلیل خدمات ترخیص کالا بوده و بطور صرف کالا از گذرگاه منطقه آزاد عبور می کند .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: البته با اصل کالای همراه مسافر مخالف نبوده ولی محدودیت هایی را در مناطق آزاد قدیم و جدید اعمال کرده ایم .

وی گفت: در صورتی که از سرزمین اصلی کالا ممنوع شود بطور طبیعی در مناطق آزاد نیز ممنوع خواهد شدو مناطق آزاد تابع مقررات وزارت صنعتف معدن وتجارت است.

ترکان یادآور شد : بطور معمول قاعده مناطق آزادبدون تعرفه است اما وزارت صنعت، معدن وتجارت  و ستاد بررسی مبارزه با قاچاق کالا هر قاعده ای را برای واردات وضع کند ، مناطق آزاد نیز از آن تبعیت می کند.

گفتنی است در جلسه بررسی شیوه های قاچاق کالا و ارایه راه کارهای عملی برای کاهش آن مسیرهای مستعد برای قاچاق کالا اعم از : مناطق آزاد، گمرکات کشور ، ملوان وته لنجی و کوله بری به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت.

هم چنین در این جلسه پیشنهاداتی برای اصلاح وضع موجود در هر کدام از مبادی واردات به کشور توسط معاونت بازرگانی و امور اقتصادی مطرح شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزنه های مربوط به واردات غیر رسمی باید شناسایی و مسدود شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..