تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف مارمیته به جای کره بادام زمینی، تحرکات مغزی را کاهش می دهد

مصرف مارمیته به جای کره بادام زمینی، تحرکات مغزی را کاهش می دهدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ امروزه مردم آمریکا به جای استفاده از کره بادام زمینی روی به خوردن ماده غذایی مارتیمه آورده اند و این غذا یکی از موادی است که بیشترین طرفدار را در بین مردم این کشور دارد.
 
ماده غذایی مارمیته که از عصاره مخمر آب جو درست شده، بنا بر گزارش محققان این ماده افزودنی برای عملکرد مغز بسیار ضرر دارد.
 
ساندویچ مارمیته متاسفانه در کشور انگلستان نیز طرفداران زیادی دارد، اما دانشمندان تغذیه به این نتیجه رسیدند که عصاره مخمر موجود در مارمیته سطح یک انتقال دهنده مغز را کاهش می دهد.
 
 پژوهشگران دانشگاه یورک انگلستان در مطالعات خود متوجه شدند افراد بزرگسالی که روزانه یک قاشق غذا خوری از این ماده غذایی می خورند محرک های دیداری که شاخصی از افزایش سطح گابا در مغز است را به شدت کاهش می دهد.  
دانشمندان این دانشگاه در این رابطه می گویند: گابا یک انتقال دهنده عصبی مسئول مهار تحریک پذیری سلول های مغزی است و کمک بزرگی به تعادل فعالیت های مغز می کند.
 
مطالعات قبلی دانشمندان دانشگاه یوک نشان می دهد سطح گابای پایین خطر بروز اختلالات عصبی مانند اضطراب، اوتیسم، افسردگی و صرع را افزایش می دهد.
 
براساس یک تحقیق که توسط دانشمندان امریکایی بر  روی 100 نفر از  افراد میانسال صورت گرفته این نتیجه به دست آمد که آنهایی که مارمیته مصرف کردند در مقایسه با افرادی که از کره بادام زمینی استفاده می کنند، سطح گابا آنها افزایش می یاید و با کاهش بصری 30 درصدی مواجه هستند.
 
منبع: MTN
 
انتهای پیام/ 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف مارمیته به جای کره بادام زمینی، تحرکات مغزی را کاهش می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..