تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأثیر افسردگی در بروز میگرن

به گزارش افکارنیوز،

جعفر بولهری در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی افسردگی برگزار شد، اظهارداشت: افسردگی یکی از پر هزینه‌ترین بیماری‌هایی بوده که سبب مشکلات زیادی برای جوامع می‌شود لذا پیشگیری از آن بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نشانه‌های ابتلا به افسردگی گفت: احساس گرفتگی، غم‌بینی، بی‌حوصلگی، نداشتن انگیزه و اراده، کم‌خوابی و کاهش تمایلات جنسی همچنین احساس گناه بی‌دلیل از نشانه‌های افسردگی بوده که افکار و طرح خودکشی نیز از نشانه‌های حاد این بیماری است.

رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه افسردگی سبب بروز مشکلات جسمانی زیادی همچون سردرد، میگرن، مشکلات گوارشی، کمردرد و ... خواهد شد، گفت: بخش اعظمی از مشکلات افسردگی پنهان بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

بولهری گفت: در قدیم گفته می‌شد افسردگی همچون سرماخوردگی اعصاب است و به خودیه خود مداوا می‌شود که اکنون باید اعلام کنیم که چنین چیزی نیست و همچون سرماخوردگی که مورد توجه قرار نگیرد سبب بروز بیماری‌های حاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما در بسیاری از مواقع علائم افسردگی را نمی‌شناسد و آن را با مسائل روزمره یکسان می‌داند در حالیکه باید نشانه‌های افسردگی را شناخت و جهت درمان و رفع آن اقدام کرد تا شاهد مشکلات زیاد در این زمینه نشویم.

بولهری ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما جدیدترین داروها با قیمت مناسب در زمینه درمان افسردگی وجود دارد ولی تدابیر پیشگیرانه اندک است.

وی تصریح کرد: این موضوع باید جزء برنامه‌های راهبردی کشور قرار گیرد و کاندیداها نیز به این موضوع توجه خاص داشته باشند.
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأثیر افسردگی در بروز میگرن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..