تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داعش در افغانستان پایگاه‌های جدید ایجاد می کند

به گزارش افکارنیوز،

«نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت ملی روسیه در دوازدهمین نشست روسای شورای امنیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پایتخت قزاقستان گفت: مسئله تروریسم از مشکلات بزرگ برای کشورهای عضو شانگهای است.

وی با ابراز نگرانی از حضور داعش در در جنوب و شرق آسیا تصریح کرد: این یک نگرانی جدی است و امروز سازمان‎های افراطی و تروریستی داعش در جنوب و شرق آسیا، آسیای مرکزی و افغانستان در حال راه‌اندازی پایگاه‌های جدید خود هستند.

رئیس شورای امنیت روسیه بر هماهنگی کشورهای عضور سازمان همکاری‌های شانگهای در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

این مقام روسی در حالی نگرانی خود را از حضور داعش در منطقه عنوان می‌کند که پیش‌تر از این هم بارها مقامات دیگر روس از نگرانی خود نسبت به نفوذ داعش در افغانستان و آسیای مرکزی خبر داده بودند.

وزیر دفاع روسیه نیز پیش از این گفته بود بیشترین خطر داعش برای کشورهایی است که با افغانستان مرز مشترک دارند و لذا باید فکری برای مبارزه با این پدیده تروریستی کشورهای منطقه داشته باشند.

هرچند «ویلیام سالوین» سخنگوی ناتو در افغانستان اعلام کرد که نیروهای افغان نسبت به گذشته توانایی بیشتری در مبارزه با مخالفان بویژه افراد وابسته به داعش دارند و مدعی شکست داعش در افغانستان شده اما برخی کارشناسان معتقدند آمریکا تلاش دارد تا با صدور تروریسم از مرزهای شمالی افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی روسیه و کشورهای همجوار آن را ناامن کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داعش در افغانستان پایگاه‌های جدید ایجاد می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..