تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نماینده مجلس: بخش عمده ای خسارت نشت نفت در شیلات سرخون پرداخت شد

علی کاظمی بابا حیدری جمعه شب پس از پایان جلسه شورای اداری شهرستان کیار در بخش میانکوه در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموعه 11 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی خسارت دیده از نشت لوله های انتقال نفت، تاکنون وزارت نفت خسارت وارده شده به 10 مزرعه را پرداخت کرده است.
به گفته وی، تاکنون وزارت نفت حدود 17میلیارد ریال به عنوان خسارت به مزرعه داران شیلات این منطقه پرداخت کرده است.
وی گفت:خسارت نخست ناشی از نشت نفت به مزراع پرورش ماهیان سردابی که با شکایت مزرعه داران نیز همراه شد، هنوز پرداخت نشده است و امید است این خسارت نیز به مزرعه داران شیلات پرداخت شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین آب برای روستاهای در معرض خطر ناشی از نشت مجدد لوله های انتقال نفت نیز گفت: وزارخانه های نیرو و نفت قرار است در این زمینه یک برنامه مدونی را ارائه کنند و این مساله بزودی از طریق نمایندگان مجلس پیگیری می شود.
به گفته وی، قرار است از سوی مسوولان استان نیز مخزن آب سرخون یا تعویض شود یا تقویت شود و آب شرب سالم برای مردم این منطقه تامین شود.
کاظمی گفت: در نشست شورای اداری بخش میانکوه قرار شد مشکلات مجتمع پرورش ماهیان سردآبی 'رفن ' نیز از طریق وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود.
به گفته وی، مجتمع پرورش ماهیان سردآبی رفن به عنوان یک مجتمع که با سرمایه مردمی و بخش خصوصی قرار است راه اندازی شود با مشکلات مختلفی روبرو شده است که باید از طریق وزارتخانه جهاد کشاورزی رفع شود.
کاظمی در خصوص کشت برنج در برخی از مناطق میانکوه اردل نیز گفت:در جلسه شورای اداری این بخش قرار شد جهادکشاورزی پس از آزمایش خاک درباره کشت نشاء در این منطقه اعلام نظر کند.
وی گفت: در این جلسه مقرر شد خانه بهداشت گندمکار به درمانگاه تبدیل شود و زیرساخته های لازم برای بهداشت و درمان در ده کهنه هلیساد ایجاد شود.
کاظمی گفت: توسعه زیرساخته های جاده ای بخش میانکوه ، توسعه مدارس و توسعه مجتمع ورزشی در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، لوله انتقال نفت مارون در شهرستان اردل 12 آذرماه سال 95به دلیل بارندگی و رانش زمین دچار شکستگی شد و به تعدادی از مزارع پرورش ماهی و کشاورزان خسارت وارد کرد.
58 واحد شیلات، 220 هکتار باغ و 2 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی در این حادثه آسیب دید.
لوله انتقال نفت مارون در سال های 1366، 1390 و 1395 در منطقه سرخون و در سال 1386 در منطقه چلوان از توابع شهرستان سامان دچار حادثه شد و مشکلات زیست محیطی فراوانی را در چهارمحال و بختیاری به وجود آورد.
شهرستان اردل در سال های گذشته بدلیل سستی خاک و ناهمواری زمین با رانش زمین مواجه بوده است.
اردل در 95 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نماینده مجلس: بخش عمده ای خسارت نشت نفت در شیلات سرخون پرداخت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..