تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی خط خبری صهیونیستی توسط برخی رسانه های داخلی دنبال می شود /بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره قدس چگونه غیرمنتظره و غافلگیرانه خوانده شد؟

گروه بین‌الملل-رجانیوز: طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های داخلی از اقدام " غیرمنتظره و غافلگیرکننده" روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل سخن گفته‌اند در حالی که بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که نه‌تنها این ادعاها صحیح نمی‌باشد بلکه خط خبری این رسانه‌ها در واقع دنباله‌ روی همان مسیری است که توسط رسانه‌های خارجی و صهیونیستی تعیین شده است.

به گزارش رجانیوز روز گذشته - 17 فروردین 96، 6 آوریل 2017- وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ای در رابطه با حل و فصل مسئله اسرائیل و فلسطین صادر کرد.(1) در بخشی از این بیانیه‌ای آمده است:

We reaffirm our commitment to the UN-approved principles for a Palestinian-Israeli settlement, which include the status of East Jerusalem as the capital of the future Palestinian state. At the same time, we must state that in this context we view West Jerusalem as the capital of Israel.

ما مجددا تعهد خود بر اصول مورد تایید سازمان ملل برای حل مشکل فلسطین و اسراییل که شامل به رسمیت شناخته شدن وضعیت قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطینی که در آینده تشکیل خواهد شد است  را مورد تاکید قرار می دهیم در همین زمان باید باید اعلام کنیم در قالب چنین مفهومی قدس غربی را پایتخت کشور اسراییل میبینیم .

بعد از انتشار این بیانیه بلافاصله رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی مدعی شدند که روسیه قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته است! این خبر به سرعت در برخی از رسانه‌های داخلی به عنوان اقدام غیرمنتظره روسیه بازنشر شد.. این در حالی است که بررسی دقیق‌تر بیانیه وزارت خارجه روسیه نشان می‌دهد که موضع  این کشور در واقع همانی است که پیشتر نیز آن را اعلام کرده است؛ یعنی در صورتی قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت که قدس شرقی پایتخت فلسطین قلمداد گردد. مسئله‌ای که رسانه‌های روسی نیز بر روی آن تاکید داشته‌اند چنانکه در تیتر برخی از خبرگزاری‌های روسی آمده است:(2)

Russia will recognize W Jerusalem as Israel’s capital only if E Jerusalem becomes Palestine’s – FM

روسیه قدس غربی را تنها در صورتی به عنوان پایتخت کشور اسراییل به رسمیت خواهد شناخت که قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین بشود.

لذا مشخص است که در واقع این اقدام رسانه‌های آمریکایی- اسرائیلی نوعی جنگ روانی و فریب بوده و برخی رسانه‌های داخلی نیز دانسته و یا ندانسته همین خط خبری را در پیش گرفته‌اند؛ البته تبیین دقیق این مسئله اولاً می‌تواند امکان شناسایی رسانه‌هایی که به راحتی در پازل غرب قرار گرفته را برای مخاطبان فراهم کند ثانیاً مخاطبان را با شگردهای این رسانه‌ها بیشتر آشنا نماید. در ادامه توجه مخاطبان را به تصاویر برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های داخلی و خارجی جلب می‌نمائیم.

گفتنی است که تقسیم بیت‌المقدس به بخش شرقی و غربی ابتدائاً پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948 و با توافق محرمانه اردن و اسرائیل صورت گرفت. در جنگ شش روزه اسرائیل بیت المقدس شرقی را اشغال کرد و در دهه 1980 هر دو بخش این شهر را به عنوان پایتخت خود معرفی کرده است که با مخالفت برخی نهادهای بین‌المللی چون سازمان ملل مواجه شده است چنان‌که این سازمان با صدور  قطعنامه 478 خواهان بازپس دهی قدس شرقی به فلسطینیان شد.

2- https://www.rt.com/news/383777-israel-russia-capital-jerusalem/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی خط خبری صهیونیستی توسط برخی رسانه های داخلی دنبال می شود /بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره قدس چگونه غیرمنتظره و غافلگیرانه خوانده شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..