تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماده جدیدی که به نمایشگر خاصیت خود ترمیم شوندگی می‌دهد

این روزها رقابت تولیدکنندگان بر سر امکانات بیشتر و جدیدتر برای حفاظت از صفحه‌نمایش از آسیب‌های متعدد است. از مشهورترین ابزارها می‌توان به نمایشگرهایی مجهز به صفحه محافظ گوریلا گلاس نام برد، اما این‌همه ماجرا نیست و اخیرا علاوه بر این شیشه محافظ، کمپانی موتورولا در گوشی هوشمند جدید خود Moto Z Force. از فناوری پیشرفته تر و جدیدتری بانام Shattershield بهره گرفته که تقریبا شکستن نمایشگر گوشی را به حداقل رسانده است. بااین‌حال اگر فکر می‌کنید این نهایت خلاقیت و پیشرفت است سخت در اشتباه هستید، چراکه محصول جدیدی به‌تازگی توسط محققان دانشگاهی در کالیفرنیا طراحی و تولیدشده که نوعی نمایشگر شفاف و رسانا و مهم‌تر از همه انعطاف‌پذیر است و زمانی که بر اثر ضربات احتمالی دچار آسیب و یا ترک‌خوردگی می‌شود می‌تواند این شکستگی را به‌سادگی ترمیم کند و به‌نوعی شیشه‌ای خودترمیم شونده است.

این ماده طراحی‌شده توسط این محققان زمانی که دچار ضربه می‌شود می‌تواند خودش را ترمیم کند و به‌نوعی طراحی‌شده که قادر است ظرف 24 ساعت تمام آثار به‌جامانده از ضربه یا ترک‌خوردگی را  در ظاهر خود از بین ببرد.

اما این تمام قابلیت‌های این ماده جدید که در نمایشگرها مورداستفاده قرار خواهد گرفت نیست بلکه این ماده تا 50 برابر خاصیت کشیدگی دارد و منعطف است.

وانگ، از پژوهشگران این گروه تحقیقاتی درباره به‌کارگیری این ماده در نمایشگرها در آینده اعلام کرد:‌

به‌زودی شاهد به‌کارگیری این ماده در نمایشگر گوشی‌های هوشمند خواهیم بود هرچند برای توسعه کامل این طرح به زمان بیشتری نیاز داریم و باید وقت بیشتری بر روی آزمایش‌های مربوط به رطوبت و شدت ضربه‌ها بگذاریم.

هرچند زمان دقیق استفاده از این ماده جدید در نمایشگرهای تلفن‌های همراه و یا سایر گجتها اعلام‌نشده اما با سربلند شدن آن در تست‌های مختلف می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده باید برای همیشه با مشکل شکستگی نمایشگر گجت هایمان خداحافظی کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماده جدیدی که به نمایشگر خاصیت خود ترمیم شوندگی می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..