تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا به غیر خدا متوسل شدی؟

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در شرح این حدیث می گوید:بعد ار اینکه حضرت یوسف(ع) توسط زلیخا همسر عزیز مصر متهم شد به زندان افتاد.در زندان دو نفر خوابی دیدند و برای تعببر خوابشان نزد یوسف آمدند. یوسف خواب آنها را تعبیر کرد و گفت:تمام شد و تعبیر این چیزی که شما گفتید همین است.

مرحوم مجتهدی ادامه می دهد:به همین دلیل است که می گویند خوابت را برای هرکسی تعریف نکن در این باره رسول خدا (ص) می فرماید:خواب مومن یک جز از چهل جز پیامبری است و تا وقتی از آن سخن نگوید به پای مرغی بسته است و وقتی به کسی بگوید، همانطور که تعبیر شود اتفاق می افتد.بنابراین خواب خود را جز به مردی خردمند یا دوستی صمیمی نگو.

مرحوم مجتدی در ادامه می گوید:بعداز اینکه یوسف خواب آنها را تعبیر کرد در اینجا یک ترک اولایی انجام داد.آن حضرت به یکی از آن دو گفت:نزد پادشاه برو و مرا یاد کن.در اینجا جبرئیل نزد یوسف آمد و فرمود:ای یوسف چه کسی تو را از قعر چاه نجات داد.و سرانجام جبرئیل بعد از چند سوال به یوسف گفت:پس چرا به غیر خدا متوسل شدی؟

آیت الله مجتهدی در انتها می افزاید:هرکس به غیر خدا متوسل شود، جریمه می شود و کارش عقب می افتد.این یک موعظه است.

منبع:

کتاب احسن الحدیث،ص 194

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا به غیر خدا متوسل شدی؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..