تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساماندهی معتادان متجاهر از روی اجبار/ساماندهی معتادان متجاهر با کدام نهاد است؟

افشار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ساماندهی معتادان متجاهر از روی اجبار/ساماندهی معتادان متجاهر با کدام نهاد است؟پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تمام مراکز درمانی ماده ۱۵ و ۱۶ که در مسأله ساماندهی معتادان متجاهر مشارکت داشتند، برنامه های ویژه ای برای نوروز داشتند.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ایام نوروز، مراکز نظارت و هماهنگی را در دبیرخانه ستاد در تهران و سایر شهرهای کشور ایجاد کرد؛ بر این اساس مسئولان مختلف از معاونت انتظامی و بازرسی و همچنین معاونت کاهش تقاضا هر کدام به صورت شیفتی در مراکز حضور داشته و فرایند ساماندهی و نحوه درمان معتادان متجاهر را رصد کردند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: به همه استان ها ابلاغ شده بود که فرد معتاد متجاهر که در طرح ساماندهی به یکی از مراکز درمانی انتقال یافته، چنانچه از حمایت خانوادگی برخوردار باشد، با اقدام یکی از اعضای خانواده و تعهد آن ها و با دستور مقام قضایی مرخص شد تا نوروز را در کنار خانواده خود سپری کند.

افشار اضافه کرد: مشکل حضور معتادان متجاهر در نوروز در سطح شهر را با اجرای طرح ساماندهی و مستقر کردن این افراد در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ حل کردیم.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر از روی اجبار مسئولیت درمان و نگهداری معتادان متجاهر را از سال ۹۱ به عهده گرفته است و به زودی این موضوع به سازمان بهزیستی واگذار می شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر از بیستم اسفند ماه سال ۹۵ آغاز شد و تا بیست و هشتم این ماه ادامه داشت.

افشار گفت: طی اجرای ساماندهی ۹۵۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهرهای کشور، به ویژه مراکز استان ها و شهرهای بزرگ ساماندهی شده و ۱۳۰۰ نفر نیز از خرده فروشان با حکم مقامات قضایی به مراکز مربوطه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های مکانی که در سطح شهر تهران با آن مواجه بودیم، ۶۵۰۰ معتاد متجاهر در طی اجرای طرح ساماندهی ۸ روزه، به مراکز درمانی ماده ۱۵ و۱۶ سپرده شدند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ۴۰۰۰  نفر از معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۵ تحت درمان سازمان بهزیستی قرار گرفتند و ۹۰۰ نفر به مرکز ماده ۱۶ فشافویه که جنب اردوگاه بزرگ زندانیان در منطقه چرم‌شهر قرار گرفته است فرستاده شدند؛ مابقی معتادان متجاهر بنا بر ظرفیت ماده ۱۶ مراکز درمانی اخوان، شفق و مرکز خاور شهر که مربوط به شهرداری است، در این مراکز ساماندهی شدند.

افشار اظهار داشت: دبیر خانه ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئول هماهنگی بین دستگاه ها و تأمین اعتبار و بودجه است و مسئولیت پذیرش و درمان معتادان متجاهر به نیروی انتظامی و سیستم قضایی مربوط می شود.

وی افزود: سایر اشخاصی که در سطح شهر مشاهده می شوند، شامل متکدیان، کارتن خواب ها، اتباع بیگانه و بیماران مزمن روانی هستند که ستاد مبارزه با مواد مخدر در قبال آن ها هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساماندهی معتادان متجاهر از روی اجبار/ساماندهی معتادان متجاهر با کدام نهاد است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..