تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبود شفافیت برای سهام عدالت دردسرساز شد

مشاور سازمان خصوصی سازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سهام عدالت طرحی که حدود ۱۱ سال از اجرای آن سپری می‌شود و در ۱۰ سال ارزش سهام مشمولین به ۵۳۲ هزار تومان رسیده که افراد برای رساندن سرمایه خود به یک میلیون تومان باید مابقی مبلغ را به حساب دولت واریز و سپس سهام یک میلیون تومانی دریافت کنند.

سید جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی با اشاره به وضعیت سهام عدالت و با بیان اینکه شبهات بسیاری در زمان واگذاری سهام عدالت برای مشمولین ایجاد شده، اظهار کرد: از میان ۶۰ شرکت سرمایه پذیر در سهام عدالت برخی از این شرکت‌ها نیز زیان ده هستند که در ابتدای شروع این طرح باید تمام جزئیات مربوط به شرکت‌های سرمایه پذیر به مشمولین گفته می‌شد که اولین قدم و مشکل سهام عدالت نبود شفافیت در ارائه این سهم بوده است. 

وی در ادامه افزود: سازمان خصوصی سازی موظف بوده تا پایان سال ۹۵ به مشمولین صورتحساب ارائه کند که در این صورت حساب یک ستون مربوط به میزان سود دریافتی و وصول شده به حساب خزانه بوده و ستون دوم مروبط به سودهای دریافتی مشمولین در سال‌های گذشه می‌شود که بخشی ۴۰ هزار،  ۸۰ هزار و بخش دیگر ۱۲۰ هزار تومان سود دریافت کرده اند و برخی هم اصلا سود دریافت نکرده اند که این سود در سال‌های اخیر تنها به گروه خاصی پرداخت شد و همین امر در سال‌های گذشته موجب نارضایتی بسیاری از مشمولین و مردم عادی شد که در سال‌های بعد هیچ سودی پرداخت نشد و از کل مشمولین سهام عدالت یک هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان سود توزیع شده که پس از تصویب مجلس این موضوع متوقف شد.

گفتنی است مشمولین توصیه می‌شود که تنها از طریق سامانه سهام عدالت برای دریافت صورتحساب مراجعه کنند که از مراجعه به سایت‌های دیگر و واریز پول به حساب‌های غیر ناشناس خودداری کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبود شفافیت برای سهام عدالت دردسرساز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..