تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ای‌ ام‌ دی و تلاش برای پایان سلطه انویدیا بر بازار کارت‌‌ گرافیک موبایل

ای‌ام‌دی قصد دارد با عرضه‌ی معماری وگا به سلطه انویدیا بر بازار کارت‌‌ گرافیک لپ‌‌تاپ‌ پایان دهد.

معاون ارشد ای‌ام‌دی، اسکات هرکلمن، در کنفرانس AMD Tech Summit در پکن به روی صحنه رفت تا کارت‌های گرافیکی مبتنی بر معماری وگا را معرفی کند. هرکلمن زمان عرضه کارت‌های گرافیکی جدید را اعلام نکرد، اما برنامه‌های این شرکت را برای ماندن در بازار GPU نوت‌بوک اعلام کرد.

بر اساس اعلام وب‌سایت videocardz، غول پردازنده‌ی AMD قصد دارد با تغییر چینش‌ حافظه‌ی VRAM‌ فضای مورد نیاز GPU را بدون تأثیر بر عملکرد آن، کاهش دهد که این موضوع مؤلفه‌ای حیاتی در توسعه‌ی لپ‌تاپ‌ است. با ای حال هنوز مشخص نیست که آیا معماری جدید وگا به‌صورت واحد پردازنده‌ی گرافیکی مجزا برای لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌شود یا به‌صورت ادغام‌شده در APU (ترکیب پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی).

هرکلمن اشاره کرد که AMD امیدوار است چیپ‌های جدید مبتنی بر وِگا توان لازم برای واقعیت مجازی و جدیدترین و بهترین بازی‌های AAA را در اختیار سازندگان نوت‌بوک قرار دهند. این گفته‌ها نشان می‌دهد که قطعا شاهد عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی مجزای مبتنی بر وگا به بازار عرضه خواهیم بود؛ زیرا نمونه‌های مجتمع با پردازنده‌های مرکزی، توانایی پردازش گرافیکی بالایی برای استفاده‌هایی اعم از واقعیت مجازی ندارند. البته هنوز جای شک وجود دارد که حتی نسل بعدی GPU‌-های موبایل توانایی لازم را برای اجرای واقعیت مجازی داشته باشند.

معماری پیشین ای‌ام‌دی با اسم رمز فیجی به دلیل مصرف بالای انرژی هیچ‌گاه نتوانست در بازار نوت‌بوک‌ جای پایی برای خود بیابد. اما انویدیا توانست جی‌پی‌یو سری ۱۰ جی‌فورس را با وجود مصرف بالای انرژی، وارد بازار نوت‌بوک کند و این نشان از اشتهای زیاد برای توان بالای پردازش گرافیکی در نوت‌بوک‌ها است؛ حتی اگر به قیمت عمر باتری تمام شود.

به نظر می‌رسد پردازنده‌های گرافیکی جدید مبتنی بر معماری وگا در دو نسخه با رم‌ ۴ گیگابایت و ۸ گیگابایت روانه بازار می‌شوند. متأسفانه،‌ اسکات هرکلمن زمان‌بندی دقیقی برای عرضه‌ی کارت‌های گرافیکی موبایل جدید AMD ارائه نداد؛ اما به حضار چینی اطمینان داد که چیپ‌های مبتنی بر وگا به‌زودی عرضه می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ای‌ ام‌ دی و تلاش برای پایان سلطه انویدیا بر بازار کارت‌‌ گرافیک موبایل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..