تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۸ مسجد در شهرستان بوئین‌ زهرا پذیرای معتکفان است

ساعت: 15:12 منتشر شده در مورخ: 1396/01/17 شناسه خبر: 1077442

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امسال ۱۸ مسجد در سطح شهرستان بوئین زهرا همراه با مبلغان میزبان معتکفان شهرستان خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس نظری امروز در گفت‌وگو با بوئین امروز با اشاره به برگزاری طرح معنوی اعتکاف اظهار داشت: طرح اعتکاف یک برنامه فرهنگی است که از ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعتکاف خلوت ویژه‌ای است که معتکفان بین خود و خدای متعال برقرار می‌کنند و با توجه به اینکه امسال این ایام همزمان با آغاز سال نو مصادف است، مؤمنان سعی کنند این خلوت را در برنامه‌ریزی معنوی خود قرار دهند.

این مسؤول با اشاره به هزینه‌های پرداختی از سوی معتکفان عنوان کرد: اعتکاف یک برنامه معنوی و عبادی است بنابراین هزینه‌ای که برای این مراسم در نظر گرفته می‌شود، نمی‌تواند از طریق بودجه دولتی تهیه شود و امکان‌پذیر نیست چون بیت‌المال است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: کمک خیران در این امر محدود است و جوابگوی نیازهای معتکفان نیست، پس لازم است که قسمتی از هزینه‌ها از طریق خود معتکفان پرداخت شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عمده فعالیت مبلغان که مبلغان عام هستند و در حضور معتکفان حضور دارند، گفتمان‌های دینی، بصیرتی و روشنگری، حلقه‌های صالحین و معرفتی و بیان احکام است.

این مسؤول در خصوص کتابخانه‌های مساجد مورد نظر بیان کرد: کتاب‌هایی در زمینه نماز در مساجد قرار داده شده‌ که برای مسابقه و مطالعه معتکفان است و مسابقه شامل ۴۰ سؤال بوده که  در خصوص تفسیر تعدادی از سوره‌ها و همچنین بخشی از خطبه متقین نهج‌البلاغه است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: به دلیل معنوی بودن این مراسم و خلوت ویژه‌ای که هر فرد با خدای خود برقرار می‌کند، بهتر است که معتکفان گوشی‌ همراه با خود نداشته باشند چراکه مشغول شدن با ابزاری که به همراه دارند از معنویت اعتکاف کاهش می‌دهد.

نظری تصریح کرد: معتکفان سعی کنند تا برای خود برنامه‌های فردی همانند دعا، استغفار، نماز شب، نماز قضا و شرکت در برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده را برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۸ مسجد در شهرستان بوئین‌ زهرا پذیرای معتکفان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..