تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم اطلاع رسانی و نا آگاهی خانواده‌ها از اوتیسم باعث کندی روند درمان آن می شود

ساعت: 12:17 منتشر شده در مورخ: 1396/01/17 شناسه خبر: 1077181

مدیر دفتر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه گفت: گاهی مواقع نا آگاهی خانواده‌ها از اختلال ژنتیکی اوتیسم موجب شده است تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی درمان که پیش از سه سالگی است، شناسایی نشوند و روند درمان آنها با مشکل مواجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی فراگیر می باشد که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

بررسی ها نشان می دهد این  اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر گذار است.

هر چند آمار منتشر شده از تعداد مبتلایان به این بیماری در استان آذربایجان غربی بطور دقیق در دسترس نیست و دلیل آن هم صورت نگرفتن یک غربالگری کلی در استان است اما به گفته صابونی مدیر دفتر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه در حال حاضر حدود ۲۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم در این شهرستان شناسایی شده و از این تعداد نیز ۱۰۰ نفر در انجمن اوتیسم ارومیه پرونده تشکیل داده‌اند.

البته سوال های رایج بسیاری در مورد بیماری اوتیسم وجود دارد که دلیل موثر در ابتلا به این اختلال و همچنین علایم و چگونگی تشخیص آن  از مهمترین این موضوعات می باشد که در همین رابطه مدیر دفتر نمایندگی انجمن اوتیسم ارومیه در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، می گوید: اوتیسم شامل طیفی از اختلال‌هامی باشد که با نارسایی در رشد رفتارهای ارتباطی، اجتماعی و گفتاری شناخته می‌شود.

به گفته صبا صابونی در بسیاری از موارد این بیماری در طول پنج سال نخست زندگی ظاهر می‌شود و تا دوران نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه هنوز علت واقعی این بیماری مشخص نشده است می افزاید: البته مطالعاتی در رابطه با دلیل بروز این بیماری در حال انجام است.

مدیر دفتر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه با اشاره به ملاک‌های تشخیص اوتیسم می گوید: نبود تمرکز، تاخیر در تکلم ، نقص کمی در تبادل اجتماعی، نقص کمی در برقراری ارتباط، الگوی رفتار ، علائق و فعالیتهای محدود ، تکراری و کلیشه‌ای و اینکه کودک ممکن است ناشنوا بنظر برسد اما آزمایش شنوایی سنجی نتایج نرمال را نشان دهد از مهمترین علایم تشخیص اختلال اوتیسم می باشد.

وی یادآور می شود: نا گفته نماند که در بین این مبتلایان اکثرا استعدادهای خوبی نیز وجود دارد که تا حد نبوغ نیز شناخته می شوند.

صابونی تصریح می کند: اما گاهی مواقع نا آگاهی خانواده‌ها از این بیماری و عدم اطلاع‌ رسانی مناسب در این زمینه موجب شده است تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی درمان که پیش از سه سالگی است، شناسایی نشوند و روند درمان آنها با مشکل مواجه شود.

مدیر دفتر نمایندگی انجمن اوتیسم در ارومیه می گوید: به همین دلیل بیماران اتیسم بعد از شناسایی نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته و آموزش های مداوم دارند.

وی می افزاید: یکی از عمده‌ترین مشکلات در بحث بیماری اوتیسم مشکل شناسایی این بیماری است به همین دلیل سازمان بهزیستی، علوم پزشکی بایستی در این زمینه بسیار تلاش نمایند و یک غربالگری کلی در راستای شناسایی این اختلال ژنتیکی انجام دهند.

صابونی می گوید: با این حال با توجه به توانایی و استعداد تحصیل کودکان اوتیسم سال گذشته کلنگ مدرسه اوتیسم در ارومیه زده شده است که امیدواریم به همت خیرین و مسولان امسال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/


 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم اطلاع رسانی و نا آگاهی خانواده‌ها از اوتیسم باعث کندی روند درمان آن می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..