تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سایه غفلت بر سر گردشگری اصلاندوز/تالاب سدمیل و مغان ظرفیتی که مغفول مانده!+عکس

ساعت: 15:07 منتشر شده در مورخ: 1396/01/17 شناسه خبر: 1077315

تالاب سدمیل و مغان از ظرفیت‌های عظیم شهر مرزی اصلاندوز بوده که تاکنون مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،طبیعت و محیط گردشگری برای تک تک ما انسانها لازم و ضروری است چرا که انسان وقتی به بیرون از خانه و محل سکونت خود می رود با مشاهده زیباییهای طبیعت شکرگزار نعمتهای فراوان پرورگار متعال می شود.

با توجه به نیاز انسان ها به تفریح و گردش و بخشی از اوقات روزمره انسان جهت تفریح و استراحت در دنیای امروزی احداث و ایجاد و سرمایه گذاری در طرح گردشگری یکی از پرسود ترین بخشهای اقتصادی امروزی است و در این بین نیاز شهر  اصلاندوز به ایجاد پارک و فضای سبز و شهربازی و تفرجگاه بدلیل تردد و جذب جمعیت گردشگر از نقاط مختلف کشور و شهرهای منطقه جهت میل به گردشگری در طبیعت زیبای ارس و حجم گسترده مراجعان به منطقه جهت تفریح و گردشگری ضروری بنظر می رسد.

احداث یک پارک ساحلی، تأثیرات بسیار مثبتی بر روی زندگی شهروندان و طبیعت دوستان بر جای می‌گذارد.در ایام عید شاهد بودیم مهمانان و گردشگران با حضور در تالاب متاسفانه جایی برای نشستن پیدا نمی کردند یا حداقل امکاناتی را که بتوان در اختیار این مسافران نوروزی و حتی شهروندان قرار داد وجود نداشت.

همانطور که شنیدیم برای ایجاد تفرجگاه ساحلی در ساحل تالاب سدمیل مغان که امروزه میزبان گونه های مختلف پرندگان مهاجر از کشورهای اروپایی است بیش از 150 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و حتی نقشه آن نیز طراحی شده اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

یکی از گردشگران می گوید:نیاز به یک گردش و تفریح داریم جایی که بتوان در آنجا اوقات خود را با شادی و سرور سپری کرد در شهر اصلاندوز وجود ندارد. اما این تالاب یک پتانسیل مفید برای صنعت گردشگری و توریسم هست که باید مسئولان فکری برای آن داشته باشند.

امید است مسئولان مربوط با تدابیر ویژه و جدی به مطالبات مردم در این زمینه پاسخگو باشند چرا که احداث این تفرجگاه ساحلی علاوه بر درآمدزایی برای بیکاران منطقه ،شهروندان و همچنین میهمانان و گردشگران بتوانند اوقات خوشی در کنار خانواده خود در فضایی سالم و خانوادگی سپری کنند.

تپه نادری یکی دیگر از پتانسیل های مغفول شهر مرزی اصلاندوز مغان است که گزارش بعدی ما در این زمینه خواهد بود.

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

گزارش :از سجاد میرزایی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سایه غفلت بر سر گردشگری اصلاندوز/تالاب سدمیل و مغان ظرفیتی که مغفول مانده!+عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..