تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایگاه فلایت گلوبال: هواپی 

گروه سیاسی-رجانیوز: حاشیه سازی وزیر راه دولت روحانی و برخورد خشونت آمیز وی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان روز گذشته درحالی در صدر اخبار قرار گرفت که بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد سوال مد نظر خبرنگار کاملاً بجا  و دقیق بوده  و عباس آخوندی به جای پاسخ‌گویی به این پرسش ترجیح داده است تا از استراتژی گازانبری استفاده نماید!

به گزارش رجانیوز مطابق با اخبار منتشر شده  ماجرا از این قرار بوده است که پس از حضور عباس آخوندی در حیات هیأت دولت خبرنگاری نظر وی را درباره مرجوعی‌بودن هوایپمای جدید (کلمبیایی بودن هواپیمای خریداری شده) جویا شد که وزیر دولت روحانی، میکروفن خبرنگار باشگاه خبرنگاران را با عصبانیت گرفته و به سوی دیگری پرت کرده و می‌گوید: شماها خبرنگار نیستید؛ شماها بی‌..... هستید. ...مرجوعی یعنی چی، این حرف های عجیبی است.

در ادامه نیز وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!

وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!

اما آیا هواپیمای خریداری شده مرجوعی بوده است؟

مسئله مرجوعی بودن هواپیمای خریداری شده توسط ایران را با جست‌وجوی کوتاهی در پایگاه‌های معتبر هواپیمایی دنیا می‌توان یافت. برای نمونه بررسی پایگاه فلایت گلوبال(FlightGlobal) این مسئله را تائید می‌کند  که هواپیمای تحویل داده شده به ایران در سال 2014 یعنی سه سال پیش برای یک شرکت کلمبیایی (Avianca) ساخته شده است ! (1)

البته ناگفته نماند که مسئله مرجوعی بودن ایرباس موضوعی است که حتی مسئولین داخلی نیز آن را به صراحت پذیرفته اند؛ برای نمونه فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر پیشتر با تائید این مسئله  و عادی خواندن سفارشات مرجوعی  گفته بود: 

این که سفارش خرید از سوی کشوری انجام شده باشد و بعداً بنا به دلایلی لغو شودو کشور دیگری خواهان آن باشد،کاملا طبیعی است. کل ساعت پرواز این هواپیما تا قبل از تحویل به ایران ایر ۱۱ ساعت بود که این ۱۱ ساعت هم برای موارد آموزشی و هماهنگی انجام گرفته است.

لذا پر واضح است که سوال خبرنگار کاملاً به جا بوده است و این برخورد آخوندی از چند منظر اشتباه محض بوده است؛ اول رفتار خشونت آمیز که با هیچ منطق عقلانی قابل قبول نیست؛ ثانیاً فرار از پاسخ‌گویی که در پس این رفتار قرار گرفته است.

گفتنی است که خرید موردی هواپیما آن هم به شکل مرجوعی و با تمام قیدهای دیگرش در حالی صورت می‌گیرد که مطابق با برجام

فروش هواپیمای مسافربری به همراه قطعات و خدمات آن بدون هیچ قید شرطی  از جمله تعهدات صریح و شفاف طرف آمریکایی به ایران محسوب  می‌شد  که در متن توافق هسته‌ای نیز صراحتاً به آن اشاره شد است اما این مسئله هیچ‌گاه اتفاق نیافتاده است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایگاه فلایت گلوبال: هواپی »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..