تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابطال کارت شناسایی مسلمانان روهینگیا در هند

مهر/  به دنبال ابطال کارت شناسایی بسیاری از مسلمانان روهینگیا در ایالت جامو در هند، وزیر مسکن این ایالت، نشستی را با مقامات ارشد نیروی امنیت مرزها و رئیس دیوان عالی میانمار جهت یافتن راه‌ حلی برای این مشکل برگزار کرد.

وی در این نشست گفت: دولت هند مسلمانان روهینگیا را به عنوان مهاجر به رسمیت نمی‌شناخت و طبق مصوبه اتباع خارجی، ماندن آن‌ها غیر قانونی محسوب می‌شد، به همین دلیل مهاجران میانماری مجبور شدند از طریق مرزهای بنگلادش یا میانمار و یا راه دریایی خلیج بنگال وارد ایالت جامو شوند.

وزیر مسکن جامو افزود:‌ وزارت اتباع خارجی، این مشکل را با دولت میانمار در میان گذاشت اما دولت هند حاضر به پذیرفتن این مسلمانان به عنوان شهروند نیست.

طبق گزارش وزیر مسکن جامو حدود ۴۰ هزار مسلمان روهینگیا در هند وجود دارند که از بین آنها ۵۷۰۰ نفر در ایالت جامو زندگی می‌کنند.

دولت میانمار، مسلمانان روهینگیا را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور می‌کند که بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در اردوگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.

بسیاری از مسلمانان روهینگیایی برای نجات از نسل‌کشی در میانمار مجبور به فرار به کشورهای همسایه شده‌اند؛ اما اگر بتوانند زنده از دریا و از چنگال قاچاقچیان انسان عبور کنند، در کشورهای مقصد نیز با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه زندگی مواجه هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابطال کارت شناسایی مسلمانان روهینگیا در هند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..