تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقبت این خوراکی از سلامت دندان ها

دندان ‌ها با افزایش سن درخشندگی و زیبایی خود را از دست می‌دهند و در این میان عواملی مانند سیگار کشیدن و مصرف غذاهای رنگی این مشکل را تشدید می‌کند. علاوه بر روش‌ های زیبایی و سفید کردن دندان که بسیار پرهزینه هستند، مواد غذایی وجود دارند که به سفیدی و درخشندگی دندان و حفظ سلامت آن کمک می‌کنند.

در اینجا گزینه‌ های غذایی مفید برای سفیدی و سلامت دندان ‌ها معرفی شده است: سیب

جویدن سیب به از بین بردن پلاک‌ های دندان کمک می‌کند. سیب همچنین حاوی غلظت بالایی از اسید مالیک است که در خمیر دندان نیز به کار می‌رود. اسید مالیک خاصیت درخشندگی و سفید کنندگی دندان‌ ها را دارد و منجر به حذف لکه ‌ها می‌شود.

آناناس

شاید از معدود میوه ‌هایی باشد که به طور طبیعی حاوی بروملین- یک ترکیب با خواص ضد التهابی و پاکسازی-است. بروملین یک عنصر مؤثر در خمیر دندان است، از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و سبب جداشدن پلاک ‌ها از دندان می‌شود.

کلم بروکلی

سرشار از فیبر است و مصرف مقدار زیادی فیبر به کاهش التهاب در دهان کمک می‌کند. خوردن کلم بروکلی خام ترد می‌تواند منجر به تمیز شدن دندان‌ ها شود. آهن موجود در کلم بروکلی سود اضافه دارد به طوری که از مینای دندان محافظت کرده و یک پوشش نامریی روی دندان ‌ها قرار می‌دهد که از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. این ماده به صورت خام باعث حذف لکه‌ های ناخوشایند روی دندان می‌شود.

کشمش

شاید تصور کنید که چون کشمش خاصیت چسبندگی به دندان دارد، برای دندان بد است اما در واقع می‌تواند از دندان محافظت کند. تحقیقات نشان می‌دهد که جویدن کشمش منجر به تحریک بزاق و جلوگیری از تشکیل پلاک و حفره روی دندان می‌شود.

توت فرنگی

مانند سیب، حاوی اسید مالیک است که به از بین رفتن لکه‌ های دندانی و التهاب در دندان کمک می‌کند. ویتامین ث موجود در توت فرنگی منجر به جلوگیری از التهاب لثه و جلوگیری از بیماری ‌های پریودنتال می‌شود.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقبت این خوراکی از سلامت دندان ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..